Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retail vs B2B vs Trade priser?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilsendt en mail fra en levenradør i England med priser på nogle produkter, priserne er forskellige alt efter om det er Retail priser, B2B priser og Trade priser. Hvad er forskellen på dem og hvad skal jeg kigge på når det er importprodukter der skal sælges over webshop?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Any hel?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

B2B priser og trade priser burde være det samme, og det er disse, som du skal kigge på... Retail priser = vejl udsalgspriser.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej priserne er forskellige mellem TRADE og B2B og de alle "All prices Ex. Vat!"

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mihammed

Det tyder på, at den leverandør du har kontakt med, forhandler produkter på flere måder. Retail priserne vil være de priser, som de eventuelt tilbyder private kunder, mens priserne på B2B er de priser som tilbydes deres erhvervskunder. Trade priserne er så de priser du skal betale, hvis du vil forhandle deres produkter. Der er mange leverandører der efterhånden benytter denne metode, så hvis du vil forhandle deres produkter er det "trade" priserne du skal fokusere på, mens det er B2B hvis du vil købe dem hjem til din virksomhed og bruge produkterne der.

Håber det gav lidt klarhed :)

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Det tyder på, at den leverandør du har kontakt med, forhandler produkter på flere måder. Retail priserne vil være de priser, som de eventuelt tilbyder private kunder, mens priserne på B2B er de priser som tilbydes deres erhvervskunder. Trade priserne er så de priser du skal betale, hvis du vil forhandle deres produkter. Der er mange leverandører der efterhånden benytter denne metode, så hvis du vil forhandle deres produkter er det "trade" priserne du skal fokusere på, mens det er B2B hvis du vil købe dem hjem til din virksomhed og bruge produkterne der.

Man er vel også erhvervskunde, hvis man køber produkterne hjem, og vil sælge dem i sin webshop...

Jeg forstår ik den sidste sætning, som er understreget. For det gør man også, hvis man køber dem hjem til salg i en webshop...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skyldes, efter min erfaring, at nogle leverandører har splittet det op, hvad de kategoriserer som videresalg og hvad de kategoriserer som "købt hjem til eget forbrug". Har oplevet det samme som Mihammed omtaler, flere gange efterhånden, så det må være udbredt i en eller anden forstand. Men formoder at det skal forstås på den måde, at hvis du handler B2B, så kan du se priser ex. moms men uden en eventuel forhandlerrabat, fordi du som B2B kunde køber hjem til eget forbrug i virksomheden - det kunne f.eks. være kontormøbler. Hvis du istedet vil forhandle møblerne og dermed også skal tjene lidt på dem, så får man oplyst "Trade" priserne, som så inkluderer en rabat ud over at priserne er uden moms/vat og dermed er lavere end de andre B2B priser.

Men igen, blot min erfaring :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit gode svar. Nu forstår jeg det og ja kan se på TRADE filen er prisen er laver der end i B2B 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Oversat til dansk:

 

B2B:  pris til erhvervskunder. 

Trade Price = engrospris,  forhandler pris

 

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)