Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgssparring? Har du brug et indspark for at komme igang (igen)?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Holte
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Sales Afficionado Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er,

Har du gjort de første eller en del salgsindsatser, men med begrænset hit-rate?

Har du brug for at få pustet nyt liv i din tilgang til salgsarbejdet?

Er det svært at få møderne i kalenderen med de rigtige?

Er der andre steder i din salgs-proces hvor du går i stå, f.eks. ved opfølgning på det første møde, tilbudsgivning, prisforhandling eller andet?

Er du i tvivl og du selv skal fortsætte med dit salgsarbejde pga. tid/interesse, bruge et telemarketing bureau eller investere i ansættelse af en fuldtidssælger?

NÅR VI ARBEJDER MED SALG:
Det er naturligt - at den som har en salgs-kasket på enten fuldtid eller i noget af arbejdstiden - af og til bliver presset, føler sig fastlåst eller står i et dilemma.

Det vigtige er at vi lærer af salgs-situationer som har været vanskelige og reflekterer over hvad vi kunne have gjort eller sagt anderledes og hvilken effekt det kunne have haft. Hvorfor? Det giver ny energi til at genstarte salgsindsatserne, men på en ny måde. 

Salg er et kreativt stykke arbejde hvor der skal arbejdes med kerne-budskabet, kontaktperson og det er din evne til at navigere i mange forskellige slags samtaler, kontekster og relationer der skal udvikles. Dette gøres mest effektivt med afsæt i konkrete episoder, oplevelser og situationer som du selv har stået i. 

OM SALG:
Der findes ikke en bestemt opskrift som man kan følge - og så får man succes med salg! Dog kan forskellige fremgangsmåder have en forskellig effekt! Snarere har den dygtige sælger en evne til at navigere og tilpasse sig dem man taler med. Det kræver et omhyggeligt sprog. Det er det som, vi som sælgere skal blive mere bevidste om - netop i den branche, med det produktkoncept og med de kundekontakter - som du arbejder med!

NEXT STEP?
Vil du vide mere? Står du med nogle salgs-relaterede udfordringer? Er du i tvivl om du selv skal fortsætte med at arbejde med salg, bruge eksterne (f.eks. et telemarketing bureau) eller hyre en fuldtidssælger?

...Så inviterer jeg gerne til en kop kaffe på mit kontor. Det ligger mellem Amager Strandpark og Københavns Lufthavn - København.

OM:
Jeg har en solid track record indenfor løsningssalg, B2B og salg af salg af software løsninger, men med en HD(A) og en 2 årig anerkendt konsulentuddannelse i ryggen, er mine værktøjer metoder anvendelige i alle salgs-sammenhænge. 

Med venlig hilsen
Rasmus Lau Rübner-Petersen

http://www.saleslab.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)