Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der gøres når man får cvr nummer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg spørger nok lidt dumt men hvis nu vi siger jeg har en vare til som koster 90 kroner og købe hjem fra kina. 

Jeg køber en af dem og fragten er gratis.

Hvad skal der betales der?

Så sætter jeg den til slag til 200 kroner og min fragt pris er 50 kroner.

Nu er der en der køber den og jeg får den sendt med post danmark og det er fint.

Hvad skal jeg gøre?

Hvad tjener jeg?

Kan nogle regne det ud for mig? ;)

Hilsen 
Lasse 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

start lige med at vide, at du slet ikke må det her hvis ikke du har CVR med IMPORTREGISTRERING 

Fragt er aldrig gratis men kan være med i prisen, så du har betalt den med faren. Du skal så betale varen og fragten + en told som afhænger helt af varen - men det er ikke vilde procenter - en 3-12% læs om BASAL IMPORT og forstå lidt om told og det besværlige ved toldtarrifnumre

Du bliver også nødt til at sætte dig ind i IMPORTMOMS som du skal føre og angive men som ikke koster dig andet end arbejde når du er registreret

Lad os nu så lege at det blev 100 kr i alt for at du har varen inkl. told - selvom du også risikerer at få et pænt beløb i gebyr ved importen, men det vil afhænge af hvordan du importerer, post danmark koster vist 160 kr så det duer jo ikke at importere en ting ad gangen, men du kan vel regne ud, at du aldrig kan drive forretning ved at importere for 90 kr her og der - du skal op i helt andre tal

Hvis vi siger den koster dig 100 kr og du sælger den for 200 kr så er momsen 40 kr du skal af med og du får 160 kr minus 100 til dig selv - men som sagt, glem alt om at købe så små portioner

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

start lige med at vide, at du slet ikke må det her hvis ikke du har CVR med IMPORTREGISTRERING 

Fragt er aldrig gratis men kan være med i prisen, så du har betalt den med faren. Du skal så betale varen og fragten + en told som afhænger helt af varen - men det er ikke vilde procenter - en 3-12% læs om BASAL IMPORT og forstå lidt om told og det besværlige ved toldtarrifnumre

Du bliver også nødt til at sætte dig ind i IMPORTMOMS som du skal føre og angive men som ikke koster dig andet end arbejde når du er registreret

Lad os nu så lege at det blev 100 kr i alt for at du har varen inkl. told - selvom du også risikerer at få et pænt beløb i gebyr ved importen, men det vil afhænge af hvordan du importerer, post danmark koster vist 160 kr så det duer jo ikke at importere en ting ad gangen, men du kan vel regne ud, at du aldrig kan drive forretning ved at importere for 90 kr her og der - du skal op i helt andre tal

Hvis vi siger den koster dig 100 kr og du sælger den for 200 kr så er momsen 40 kr du skal af med og du får 160 kr minus 100 til dig selv - men som sagt, glem alt om at købe så små portioner

vh John H

Hej John H.

Jeg ved næsten det hele.

Hvis vi siger jeg bestiller 60 stk som koster 90 stk = 5400.

Jeg sælger så et stk til dig.

Jeg sælger den for 200 kroner og fragt 50.

Så skal skal jeg betale salgsmoms og hvad skal jeg betale af det jeg tjener?

Hvad er salgsmomsen i alt?

Hilsen

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

bruger25:
Jeg ved næsten det hele
undskyld hvis jeg tvivler og det som kun fordi det kan være dyrt at tro - og så opdage ting så anderledes ud

Du skal tænke helt uden moms når du tænker fortjeneste. Du skal lægge 25% moms på alle dine priser og betale det i moms, og da du ikke har købs moms som importregistreret så er der ike moms at modregne

Af det du tjener (uden moms) skal du betale helt normal skat af

Du kan ikke få det forklaret så simpelt du spørger vil jeg sige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)