Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man have en partner ind over sit projekt?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vigtigt at erkende at man ikke er dygtig til alt :)

Jeg har ALTID brugt en masse lister til at gøre tingene mere synligt for mig. Skriv alt det du føler du har svært ved ned og på samme tid de ting du ved du er rigtig god til.

Til sidst se om du kan placere flere af dem i samme kasse :D - Men ja det er nok sværere end som bare lige, men den løsning har altid virket for mig

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Tak for det gode råd, det vil jeg så småt begynde at gøre brug af, tror det er en proces der kommer til at tage lidt tid, da det er meget nyt for mig at gøre det på den måde, men da helt KLART noget der skal forsøges, tror jeg laver små lapper med diverse opgaver i starten og der efter dele dem op i hvad jeg er god til . hvad jeg mener jeg kan lære - hvad jeg er rigtig skidt til - samt hvordan målet fastholdes.

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:
Hvad for en proces har i været igennem for at finde jeres dårlige sider og derved få styrket ens viden om sig selv?

For Eric og mig var det temmelig indlysende, at vi er dygtige på hvert vores område, så lige den del med at fordele opgaverne gik nærmest efter "hvad vil du helst lave"-princippet.

Men vi har brugt megen tid på at lave forretningsplan, markedsføringsplan, administrationssystem, målsætnigner, værdier og mange andre ting. Og her, hvor vi har samarbejdet i lidt mere end et år, har vi lige været det meste af processen igennem igen for at sikre, at vi er enige om, at skinnerne peger i den rigtige retning.

Den slags skal der afsættes tid til i et partnerskab - ellers tror jeg ikke på, at det holder.

Venlig hilsen

Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at en partner giver mening, hvis denne kan bidrage med noget, som en medarbejder man ansætter, ikke kan bidrage med. Det kan være specialviden, netværk (typisk det vigtigste for mig), adgang til kapital etc. Hvis det bare er et ekstra sæt hænder, groft sagt, kan man ligeså godt ansætte en.

Personligt har jeg intet imod at dele ud af ejerskab. Mange succesfulde iværksættere har delt ud af ejerskab meget tidligt, for enten at få adgang til de rette personer, få adgang til "kloge penge" eller få folk til at arbejde for mindre end deres "markedspris". 

Hvis kagen er stor nok, gør det ikke noget at man deler ud af den. Så fokus bør ligge på at gøre kagen stor.

Mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

En stor tak til jer alle for at tage jer tid til at svare på min tråd.

Det er god brugbar viden i fisker på af den høje hat.

Jeg vil kigge lidt rundt her og der, efter en partner til dette projekt, en der har samme gnist og drive som mig selv, naturligvis kan jeg ikke forvente den samme glød for dette projekt, som jeg har, hos en ny partner i begyndelsen, men jeg er helt sikker på den nok skal dukke op med tiden.

For mig vil det være meget vigtigt med en partner der er yderst stabil, en der har et målrettet fokus og kan holde dette fokus over lang tid, naturligvis skal jeg have lavet en stak med gode og dårlige sider ved mig selv og finde min modpart, en der ud over at være min modpart også er en super sparringspartner.

Omkring hvor stor en bid af kagen og hvor stor kagen er, vil jeg ikke komme ind på her, men der skulle være nok til 3 smiler stort.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hr. Buch,

Jeg kan udemærket sætte mig i dit sted, jeg er også af hvert partikel i min krop iværksætter og har alle dage siden midten af folkeskolen vidst det, men jeg har også prøvet mig frem ALENE i flere projekter nu og det har givet bagslag hver gang, fordi jeg har været alene og ikke taget nogen partner ind af samme årsager til at du ikke har gjort det ... ejerandelen. Men det er ikke det værd, kan jeg også godt selv se nu, jeg har haft masser af gode ideer igennem tiden, men ved at udvikle tingene alene er tiden og ikke mindst økonomien løbet fra en og verden idag går bare så stærkt, så der er ikke tid til at sidde med det alene, det er bare facts. Så kan kun anbefale dig at æde din personlige stolthed og 'grådighed' ;) og find de 2 personer der kan gøre dig og dit projekt så meget stærkere og sikkert manøvrere det ud i virkeligheden. Når alt kommer til alt så er det det at kreere noget der driver os iværksættere og ikke kun gevinsten. Gevinsten skal nok komme hvis det lykkes Cool Men hvis du sidder tilbage alene når det ikke lykkes, så ærgrer du dig gul og grøn Sad ... den gamle kliche holder ... det er bedre at være en lille del af en success end en stor del af ingen success Skype-BigSmile

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige netop Hayes

Jeg giver gerne dele fra mit til en der brænde for dette projekt, som kan bidrage med de egenskaber hvor jeg er svag, uanset hvor gerne jeg end vil det, så er jeg ikke en supermand der kan alt selv ha ha

Efter mit møde med Væksthus Sjælland (VS) i dag, så er min tro på dette projekt om muligt endnu større, end da jeg stod op i morges, min selvtillid er ikke til at sætte en plet på i dag ... HURRA

Jeg har fået en helt ny vinkel at arbejde med og er ret sikker på at VS vil blive en meget vigtig del, af at kunne få denne nye vinkel til at blive til fakta.

Så det er absolut en meget spændende periode jeg går ind i nu, har også lige modtaget den skriftlige principgodkendelse af den kommune hvor disser planer ønskes udlevet.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder godt, altid rart at få noget godt feedback (fra væksthuset el.lign), det giver så megen energi, så brug det fornuftigt og klø på. Om ikke andet, så er jeg bare glad for at du kunne bruge min feedback og håber at det går dig godt Yes

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hayes du har PM fra mig

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)