Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommende Vognmand under 3½Ton

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

Jeg påtænker at starte for mig selv, dette skal være i en liftbil med plads til 6 pl.

Nogen som kender andre vognmænd/transportvirksomheder som sgr vognmænd?

Jeg bor i trekants området.

Nogen som kan komme med gode indput, udover det er en svær branche :-)

 

/ Jørgen

Tilmeldt 1. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ved både mini trans søger vognmænd og dpe søger osse men de skal vidst ha omkring 10 - 12.000 om mdr for at ha dig kørene. lift vil være rigtig god men hvis du har mulighed for det ville jeg nok tag en varevogn til at starte med..

har selv overvejet at starte op som vognmand..

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været selvstændig vognmand med 11 vogne på gaden - under 3500 kilo - mit råd er LAD VÆRE.

Der er en helt vild hård branche, hvor der konstant bliver underbudt på prisen, kommer du ind for eks. 4 x 34 så koster det en halv vogn at få lov til at køre for dem, plus en pæn portion penge hver eneste måned, det samme gælder for mini trans, landstrygeren, gls, stor set alle der har fremmede vogne til at køre for sig benytter denne fremgangsmåde - pas rigtigt godt på for det kan blive en MEGET dyr fornøjelse at sidde 14 -16 i vognen hver eneste dag også weekenderne, en vogn SKAL kunne køre mindst 40.000 kr ind hver måned og det er endda lavt sat, langt de fleste får først en god økonomi når de kommer over de magiske 50.000 kr - og det er meget få der når det mål, alt for mange knækker nakken under vejs.

Jeg har bestemt ingen planer om at blive vognmand med små vogne igen, det er bare for svært og for hårdt i dag - her 13 år efter jeg lukkede mit er den om muligt en endnu mere syg branche at kaste sig ud i, alle forsøger ihærdigt at stjæle kunder fra hinanden, at underbyde og meget andet, eks. lå jeg i konkurrence med en vognmand der brugte MIN prisliste minus 10 %, og han tog kontakt til alle mine kunder, mit held var deres loyalitet samt den fleksibilitet der lå i at have 11 vogne, det var grunden til de blev hos mig. Det er helt urimelige vilkår at drive forretning under når man som jeg fulgte alle regler, og dem der forsøgte at tage mine kunder de lønnede sort og derfor kunne køre for omkring det halve, for nogen firmaer betyder fragt prisen alt og så er de helt ligeglade med hvem eller hvordan deres gods når frem, andre vil have helt rene linjer, som heldigvis langt de fleste vil det.

Kort og godt hold dig væk, tag et stort kort og bliv ansat som chauffør hvis det er lysten til at køre der driver dig, er det for at tjene penge så find på noget andet.

Venligst

René Buch

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det lyder ikke lovende, men hvad med mindre vognmænd som søger en partner, de skal vel ikke havde de urimelige summer hver månede.

 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på om det er en der er tilsluttet en central af en art eller han forsøger at klare sig selv, typisk tages der 10 til 20 % af det du tjener i provision for at give dig kørslen

Venligst

René Buch

Tilmeldt 1. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke om det bare mig der er helt galt den. men jeg kender en der har startet op som selvstændig vognmand det første år kørte han ca 10 12 timer om dagen og efter det år kører han slet ikke mere da han sidder på kontoret nu. og og har en normal arbejdsdag på 8 timer. så det kan lade sig gøre hvis du bare er før med priser og god til at sælge dig selv.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg ved det heller ikke Smile, men en enkelt bil skal der jo heller ikke findes så meget kørsel til.

Hvis man har 11 biler som der blir nævnt tidligere, så vil jeg gerne tro der er kamp om pladserne :-)

Jeg regner med jeg vil starte med at køre for en, indtil jeg får noget netværk selv, og måske nogle samarbejdes partnere.

 

Tilmeldt 1. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakt Alpi.dk om muligheder for at køre for dem, de har til huse i Herning og Greve (i DK)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)