Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dine bedste råd og største fejl?? Del din historie i USA.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg er udvekslingsstuderende i USA fra Danmarks Tekniske Universitet.

I næste uge skal jeg holde et mindre oplæg om entrepreneurskab i DK som hedder "Starting up a new venture." Det primære fokus er at dele de bedste råd vedrørende entrepreneurskab. Selv har jeg ikke megen erfaring som succesfuld entrepreneur og vil derfor meget gerne høre jeres input, historier, erfaringer og gode råd. 

Du må meget gerne svare på alle eller blot et par af mine spørgsmål. Jeg håber blot du vil dele dine bedste råd med mig og alle andre Aminoer. 

Håber I har lyst til at dele jeres erfaringer og historier. Glæder mig til at høre de bedste råd fra danmarks bedste iværksættere! :-) 

0 - Hvad er din branche og den største udfordring i denne? 

1 - Hvilke 3 råd vil du give ift. at starte egen virksomhed indenfor din branche? 

2 - Hvor og hvordan fandt du støtte/investorer til din opstart? 

3 - Hvad mener du er de 3 vigtigste egenskaber og kompetencer en succesfuld iværksætter skal have?

4 - Hvis du kunne starte din karriere forfra igen, hvad ville du så gøre anderledes? 

5 - Hvor længe holder du fast på en ide inden du giver op?


De bedste hilsner 

Rasmus Mathias Fisker  

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Fisker:
0 - Hvad er din branche og den største udfordring i denne?
Udgivelse af klassisk musik på CD. Udfordringerne er der kommer mindre frisk blod til lytterskaren, samt den teknologiske udvikling. Den klassiske CD vil dog dø senere end pop/rock, da køberne er i aldersgruppen +50 og temmelig konservative.

Mathias Fisker:
1 - Hvilke 3 råd vil du give ift. at starte egen virksomhed indenfor din branche? 
1. Glem det - 2. Glem det - 3. Glem det

Mathias Fisker:
Hvor og hvordan fandt du støtte/investorer til din opstart?
For 35 år siden var der et væld af fonde, hvis formålsparagraf tilsagde støtte til fremme af kulturen i almindelighed og mange desuden specielt målrettede penge til den klassiske musik. Disse fonde har alle klappet gællerne i. Hvad de så gør ved pengene, må guderne vide.

Mathias Fisker:
Hvad mener du er de 3 vigtigste egenskaber og kompetencer en succesfuld iværksætter skal have?
1. Snusfornuft og godt købmandsskab - 2. Brænd for det du laver - 3. Snusfornuft og godt købmandsskab

Mathias Fisker:
Hvis du kunne starte din karriere forfra igen, hvad ville du så gøre anderledes?
Ingenting. Det har været et fantastisk rigt liv. Ikke mange penge i lortet og hver gang der kommer en krone ind, bliver den straks sat i nye produktioner, men sjovt har det sgu været :-)

Mathias Fisker:
5 - Hvor længe holder du fast på en ide inden du giver op?
Giver op? Hvad mener du?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)