Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg for dum til at starte en webshop :-/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej venner
Jeg har længe tænkt på at starte min egen webshop (1,5 år)', og har allerede købt domæner og lidt varer. Men jeg tør ikke komme i gang med arbejdet. Føler jeg er for dum til feks bogføring. Ok jeg har fundet Billys billing som virker overskuelig, men alligevel man skal jo have styr på moms osv..
Vedrørende økonomien, vil jeg tage et lån. Sagen er bare, at jeg er bange for at jeg ikke er god nok til det.

Mine spm.
1) er der noget bøvl med cvrnummer?vil have cvr nummer, da det ser professionelt ud. Men kan man lukke det ned uden yderligere omkostninger?
2)hvis man har cvr nummer og ingen omsætning har(hvor er jeg pessimist hehe), hvad sker der er så ? Hmm

3) og så bogføring. Hvordan gør I det?synes bogføring er umotiverende.. Og det er dyrt at spørge revisor til råd hele tiden :-/
Tak
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rom blev ikke bygget på en dag. Inden du begynder at starte en webshop op, så tag og læs en helt masse om det. Hvis der er nogle ting, som virkelig ikke interesserer dig, så lad andre gøre det for dig. Som f.eks. med regnskab. Få en revisor til det. De koster ikke mange hundrede kroner om året, når de webshop er lille. Og skulle den blive større, så har du også råd til at betale flere timer til en revisor.

Læs, læs, læs, læs, læs, læs ! Der findes utallige af e-bøger, bøger, artikler, blogs om at starte en webshop. Bare gå i krig!

Når man ikke kan noget, så er det kun naturligt at føle sig "dum". Det går dog hurtigt over, når du får det lært!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt din bekymring i forhold til at optage et lån og være bange for, at du ikke er god nok. Hvis din økonomi ikke lever op til det, så siger de jo bare nej til dig.

I forhold til dine spørgsmål, så kan du sagtens oprette dig med CVRnr - intet bøvl der!

Hvis du ingen omsætning har, så skal du blot sende det ind til Skat!

Omkring bogføring, så kan du altså betale dig fra det - koster jo ikke særlig meget!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Holstebro
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 76
Fra  Joinsport Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg forstår ikke helt din bekymring. Jeg startede uvidende om alt. Jeg var fast besluttet på, jeg skulle være pædagog, men i takt med min omgangskreds blev mere selvstændige og fik deres eget, tænkte jeg at det kunne jeg også godt. ,

 

Nu her 4 måneder efter jeg er startet op, går det faktisk kun en vej, op.

 

Men i det store og hele tror jeg ikke du skal være bekymret over at du ikke ved nok om det, for du kan altid lære det hen af vejen.

 

www.joinsport.dk er min webshop. Ikke noget stort udvalg, men i joinsport vægter vi tre ting: Bedst, billigst og kunden. Vi forsøger altid at være i et med kunden og give ham/hende den bedste oplevelse når de handler med os.

 

Ha' en god dag.

 

Venlig hilsen

Simon Jensen

C/o Joinsport

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)