Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed med CVR nummer, er det muligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været igennem rigtig mange blogs, indlægamino og på skat.dk.

Er det korrekt at det IKKE er muligt, at drive en hobbyvirksomhed (webshop) med varer der er importeret.

Hvis jeg vil importere mhp. videresalg, skal jeg være importregistreret og dette ser jo gennem oprettelse af et CVR. Når jeg har oprettet mit CVR så er jeg jo momsregistreret.

Er jeg helt gal på den?

 

Hilsen Mette

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Ja, du er helt galt på den. ;)

Du kan sagtens drive en hobbyvirksomhed, hvor branchekoden er "479110 Detailhandel fra postordreforretninger" a.k.a. en webshop.

Men ja, du skal være importørregistreret og dermed også en virksomhed, for at kunne importere fra lande udenfor EU.

Hvorfor er det du ikke vil være registreret i CVR, eller mener der er noget i vejen for det? Du kan sagtens have en virksomhed som hobby nemlig.

Kasper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

dd2:

Er det korrekt at det IKKE er muligt, at drive en hobbyvirksomhed (webshop) med varer der er importeret.

Hvis jeg vil importere mhp. videresalg, skal jeg være importregistreret og dette ser jo gennem oprettelse af et CVR. Når jeg har oprettet mit CVR så er jeg jo momsregistreret.

Er jeg helt gal på den?

nej du har helt ret. Hvis du skal importere fra uden for EU så skal du have CVR og være moms og importregistreret. Det kan du ikke som privat. Du kan så længe det er inden for EU gøre det, forudsat du ikke på noget tidspunkt kan forudse, at din omsætning/salg vil komme op påp 50.000 kr på 12 mdr i træk .- uanset kalenderår

Du får jo en fordel ved at være momsregistreret ved ikke at skulle betale moms af dine indkøb fra udlandet (men bogføre importmoms blot) - til gengæld skal du så lægge moms på dine salgspriser

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Tak John, så havde jeg fanget det korrekt.

Det er nemlig udenfor EU mit konceptomfatter.

Mette

 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Skal du købe og sælge varer er det ofte en fordel at starte virksomhed også selvom det er en hobbyvirksomhed med omsætning under 50.000 kr. Det er meget nemt at starte virksomhed i Danmark. Læs mere på www.startupsvar.dk/registrering-af-virksomhed - hjemmesiden er stadig under tilblivelse, men teksten er god nok.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)