Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan investerer en investor?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hjortshøj
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg har selv været til møde omkring et projekt hos østjysk innovation for 2-3 år siden, og de er utrolig flinke.

Østjysk innovation har en række millioner som de hvert år invester i nye innovative projekter. 
De har en række krav, som blandt andet går ud på din ide skal være innovativ på højt plan og unik.
Jeg kan forestille mig de vil spørge dig om hvad forskellen er på dit netværk og de nuværende grafiske netværk som deviantart, coroflot, behance etc..

Held og lykke 

Edit: Hvis du har spørgsmål eller lignende, kan du bare kontakte mig her på amino :) 

Mvh
Asger Emborg

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget vigtigt at du VED hvad du skal bruge! Hvis du ikke har styr over hvad du skal bruge, har du slet ingen idé om hvilket kapital behov du har.

Endvidere ville jeg gøre som en anden tidligere har nævnt. Del dit projekt op i milestones f.eks. en 3-4 stk. over 18 mdr. og så angiv beløb som skal angives pr. milestone (samt et budget som forklarer netop hvorfor du skal bruge x kr. i den periode). Gjorde det samme ved SDTI og det er de jo blot glade for, da det minimerer deres risiko (når du ikke det angivne mål, kan de springe fra og have investeret mindre i den pågældende virksomhed, på samme tid motiverer det dig til at give en ekstra skalle, da du ved at du kun får pengene hvis du når de aftalte mål :) )

Sørg for at vide præcis hvad du skal bruge og hvad det koster! - Økonomien er MEGET vigtig når man snakker med investor! Hvis du ingen idé har om hvad du skal bruge, så tror jeg ikke der er nogen investorer som vil føle sig sikre med at give dig deres penge.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas :
Men altså én programmør, mon det er nok i starten til at vedligeholde selve koden, samt én grafiker til at forbedre layout. Er der flere nødvendige folk, jeg skal have fat på i starten?

Mht. til programmør, så kommer det vel an på hvor hurtigt du skal have noget kørende, og hvor ofte du planlægger opdateringer. Hvis det skal laves ordentligt, vil det tage en mand nogle måneder at få noget op at stå. Kan du selv bidrage ifm. udviklingen?

Som udgangspunkt vil jeg sige, at det grafiske er nemmere at outsource, hvilket vil reducere dine faste omkostninger en del. Faste omkostninger kan dræbe ethvert iværksætter projekt!

Som investor ville jeg nok være lidt nervøs ved at investere i et projekt, hvor der skal ansættes folk til at lave det hele. Jeg synes ikke helt at det fremgår af dit indlæg, præcis hvad du bidrager med. Din tid er billig, da du ikke skal have fuld løn, så jo mere du kan lave, jo bedre. Investorer vil jo nok generelt helst investere i et team, som kan løfte de første milestones alene, uden at der skal ansættes dyre medarbejdere.

Risikoen for at ansætte medarbejdere, som ikke rigtigt performer, er absolut eksisterende, og det kan blive dyrt, og forsinke projektet. Nok noget du skal have i tankerne.

Men hvis investorene finder din ide interessant, er de også villige til at arbejde med dig, og forventer ikke det perfekte oplæg, og de perfekte svar, på første møde. Så bliver det istedet en proces, hvor I får finpudset oplægget og forretningsplanen gennem en række møder. 

Mvh Carsten

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gik det hos Østjysk Innovation? :-)

Vi mangler en update (y)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Tak for interessen Smile Har lige skrevet et nyt topic omkring dit spørgsmål her: http://www.amino.dk/forums/t/213058.aspx#1410134

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Venligst

René Buch

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Hr. Buch Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

så lidt, du skal bare huske at smække et mellemrum ind efter et link, så bliver det aktivt Wink

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)