Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille virks. under 50.000 - moms, skat mv.??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at bogføre ved siden af mit arbejde og skal derfor til at sende fakturaer ud. Det er som sådan et ikke noget problem at sende en faktura ud men er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til det bagefter.

Jeg regner med at kunne holde mig under 50.000 i år, så det er først næste år den rigtige hovedpine kommer. Men indtil da, har jeg lige et par spørgsmål.

 

Skal der momsfakturaen?

I så fald, hvordan afregner jeg den moms?

Hvordan selvangiver jeg min ekstra indkomst?

Skal jeg betale skatten løbende eller bare når jeg laver min selvangivelse?

Kan jeg trække omkostninger til mit arbejde fra?

 

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig!

 

/ Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

camilla.nyberg:
Jeg regner med at kunne holde mig under 50.000 i år, så det er først næste år den rigtige hovedpine kommer.
hovedpinen er som ikke så meget større - det er jo kun momsen til forskel - selve regnskabet og skatten er helt ens. De 50.000 kr er vigtige og det er ikke per år men per 12 mdr uanset kalender og du må ikke kunne forvente at komme over 50000 kr i omsætning på 12 mdr i træk læs MOMSFORPLIGTELSE 

camilla.nyberg:
Skal der moms på fakturaen?
Nej hvis ikke du er momsregistreret skal alt indkøb og salg være uden moms

camilla.nyberg:

Hvordan selvangiver jeg min ekstra indkomst?

Skal jeg betale skatten løbende eller bare når jeg laver min selvangivelse?

Du kan forskudregistrere hvad du forventer at ha i fortjeneste hvis du vil betale løbende. Gør du ikke det, så får du en rente på beløbet du skal af med i skat, og venter du længere end 1/7 året efter med at betale, også en strafrente oveni. Du skal bede skat om udvidet selvangivelse og angiver dit overskud i rubrik 211 og frem

camilla.nyberg:
Kan jeg trække omkostninger til mit arbejde fra?
Ja- dit overskud er din omsætning minus de konkrete udgifter du har haft for lave den omsætning. Taler vi transport skal der føres kørebog og du får 3,82 per konkret firma km i fradrag i din personlige indkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)