Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af personligt selskab eller ApS.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg overvejer seriøst at state et selskab, men da jeg er ny i gamet vil jeg gerne overveje alle muligheder inde jeg sætter igang og måske gå med livrem og seler så længe at det er muligt. Smile

I forbindelse med med opstart af et holding og efterfølgende et driftselskab kan det så være en fornuftig tilgang, at først at oprette et personligt ejet selskab (holding) og få et CVR-nr. og vente indtil at man er helt klar med driftselskabet førend at man konverterer holding til et ApS og skyder penge i holding og efterfølgende videre i driftsselskabet. Herved kan man vel få fradrag for evt. advokat omkostninger eller lign!?

På forhånd tak.

SpinFighter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
I forhold til stiftelsen af selskabet og omkostningen, så stifter du Holding og driftsselskabet samtidig, og når du begynder at have udgifter i virksomheden så gør du det. Det tager to dage at stifte et selskab eller to hvis du skal have Holding. Den dag hvor du overfører selskabskapitalen og til dagen efter, hvor advokaten har selskabskapitalen på sin konto, så kan det stiftes samme dag. Du skal selvfølgelig overveje, om det skal være en personlig virksomhed.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

selve stiftelsesomkostninger - advokat og evt gebyr er der ikke fradrag for skattemæssigt i alle fald. Det er en udgift som kan lægges i virksomheden men beløbet skal tillægges resultatet når resultat til skat beregnes i alle fald - Iøvrigt enig med Andreas K

Her lidt overvejelser om at STARTE PERSONLIGT ELLER I SELSKABSFORM 

VH jOHN hANNOVER

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SpinFighter

hvis du er sole practioner og ikke har drevet virksomhed før, vil jeg anbefale at du starter op som

personligt ejet virksomhed, fordi du sparer omkostninger. Begynder du at tjene så meget at du

skatten bli'r et issue for dig, kan du lægge virksomheden over i et kapitalselskab og i samme

moment lade selskabet være ejet af et holdingselskab.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)