Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

techeyy:
Super det var bare det jeg ville, vide jeg har jo ikke en egentlig grund til at blive i Danmark så! 

Øh tror at denne tråd er kørt lidt af sporet, synes du skal blive, lyder til at du bidrager og har gode intentioner :)
Du kan godt lade arbejdet udføre (hvis det er det der foregår) i dit udenlandske selskab og fakturere til det danske.
Bare det foregår til markedsmæssige priser, det foregår jo hele tiden i rigtig mange danske virksomheder. 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det har vognmænd vel gjort i snart 100 år fra Luxembourg og andre mærkelige steder  Indifferent

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at der er lidt forskellige meninger, så nu prøver jeg  at stille det op, så overskueligt som overhovedet muligt. 

eks 1. Jeg har et selskab i Danmark der skal have designet en ny hjemmeside. Jeg får så en programmør som arbejder for mit eget selskab som befinder sig i udlandet til at lave dette. hemmesiden leveres så til det danske selskab og det danske selskab betaler så markedesprisen for arbejdet. 

eks. 2 Jeg skal have lavet noget markedsføring for en af mine hjemmesider, så jeg får en ansat i mit udenlandske selskab til at lave dette og fakturere så det danske selskab af hvad det nu engang kommer til at koste.

1. Er dette lovligt selvom jeg ejer begge selskaber? 2. Skal jeg befinde mig i udlandet før det er lovligt eller er det irrelevant? Mvh Techeyy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

begge dele er lovligt bare det er som du skriver, til en helt normal markedspris. Du må gerne eje selskaber i flere lande og handle indbyrdes mellem dem - uanset du er hovedejer eller delejer.

Dit selskab i udlandet vil vel være skattepligtig hvad selskabsskat angår i udlandet hvis det er en selvstændig juridisk enhed - uanset du ejer det hele eller måske bare en del af den med en lokal partner

Du som ejer, hvis du bor i Danmark og har din tilknytning her, er skattepligtig af det du tjener i det selskab i udlandet, som med al anden indtægt. Du skal være fraflyttet og i princip ikke har fast tilknytning til DK for ikke selv at beskattes her i landet af løn, udbytte eller anden indkomst du som person får fra selskabet. 

Har du stærkest tilknytning til DK og bopæl her er du skattepligtig af dine indtægter her, også af udenlandsk indkomst fra et selskab eller en bankkonto.

Din fordel vil være, at dit udenlandske selskab kan producere hjemmesiden billigere måske, men omvendt, jo mindre du betaler i DK, jo mindre tjener selskabet i udlandet. Det vigtige er, at der ikke sker transfer-pricing i form af at I har aftalt prisen til noget andet end ren markedspris som også en 3. person ville få helt magen til.

Faktisk sker det ind i mellem lige modsat. Ex har man et selskab i et land med lav skat - ikke nødvendigvis af skatteårsager, men fordi det er smart at ha en leverandør til beklædningsindustrien i Hong Kong og - ja Hong Kong har lav firmaskat.

Nu ville man så kunne aftale, at HK selskabet fakturerede sine ydelser eller varer så dyrt til det danske selskab, at hele overskuddet havnede i Hong Kong til næsten ingen selskabsskat. Det er transfer-pricing og straffes ganske hårdt. Ledelsen er ansvarlig for at det ikke forekommer.

Du må jo også ansætte en person i Indien til at lave din hjemmeside og derved få den billigere hvis det ikke er skattetænkning men bare en billige hjemmeside og markedsføring du er ude efter - Det er jo ikke helt uden administration at ha et selskab i udlandet, hvis det bare er for at få gode priser på tingene.

Hvis det er for at opbygge noget i det land, ud over kun at sælge til dit danske selskab, nemlig få kunder derude også, så giver det mere mening synes jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)