Jeg har nu gennem nogen tid prøvet at sætte mig ind i hvordan det er bedst at starte min virksomhed stille og roligt (er pt sauterende og det skal køres ved siden af studierne).
Jeg har fundet ud af at jeg kan starte en virksomhed uden CVR nummer så længe jeg holder mig under indtjening på 50.000 kr. på 12 måneder. Ved at jeg skal fører regnskab og betale skat af mit overskud samt at jeg ikke skal sende faktura med moms da jeg ikke har CVR nummer.
Mit spørgsmål er så:
- Skal jeg registreres nogle steder og evt hvor? (links hvis muligt) - Eller skal jeg bare oplyse mit overskud i virksomhed som B-Skat på min selvangivelse? - Skal jeg have revisor til at kigge mit regnskab gennem for mig når min virksomhed er så lille stadigt eller hvilke regler er der omkring det? - Hvilke udgifter skal jeg påregne ud over de udgifter jeg har ved salg? (Revisor eller andre regler)?
Jeg har fundet ud af at jeg kan starte en virksomhed uden CVR nummer så længe jeg holder mig under indtjening på 50.000 kr. på 12 måneder
ja hvis du med indtjening mener omsætning - ialt max fakturere for 50.000 kr på 12 mdr i træk. Så snart du kan forudse det bliver mere, ex når du omsætter for 3.500 om måneden og har let stigende omsætning, så skal du registreres - læs om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING
Du skal oplyse dit overskud i forskud og i årsopgørelse og bør anmode om udvidet og opgive det i rubrik 211 og frem synes jeg
Der er ikke pligt til revisor, hvis bare du gør det korrekt selv, men det er da klogt at få en økonomiperson til at gennemlæse det indtil du er stiv i sagerne - søg gratis tilbud fra www.agera.dk som er amino familie. Påregn et par tusind kroner for en sådan gennemgang - måske billigere hvis det er få bilag og du gør ting korrekt selv
Hvilke omkostninger vil der være skal man betale noget specielt og er der nogle flere krav til regnskab?
Hvis jeg nu selv bogfører korrekt.
Nej der ikke nogen særlige omkostninger som sådan, igen under forudsætning af at du selv klarer bogføring og skatteregnskab. Du skal være opmærksom på at du skal have en digital postkasse fra 1. november, og du skal angive moms hvert kvartal, også selv om der er tale om en 0-angivelse.