Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed uden CVR nummer (hvordan og hvor?)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har nu gennem nogen tid prøvet at sætte mig ind i hvordan det er bedst at starte min virksomhed stille og roligt (er pt sauterende og det skal køres ved siden af studierne).

Jeg har fundet ud af at jeg kan starte en virksomhed uden CVR nummer så længe jeg holder mig under indtjening på 50.000 kr. på 12 måneder.
Ved at jeg skal fører regnskab og betale skat af mit overskud samt at jeg ikke skal sende faktura med moms da jeg ikke har CVR nummer.

Mit spørgsmål er så:

- Skal jeg registreres nogle steder og evt hvor? (links hvis muligt)
- Eller skal jeg bare oplyse mit overskud i virksomhed som B-Skat på min selvangivelse?
- Skal jeg have revisor til at kigge mit regnskab gennem for mig når min virksomhed er så lille stadigt eller hvilke regler er der omkring det?
- Hvilke udgifter skal jeg påregne ud over de udgifter jeg har ved salg? (Revisor eller andre regler)?

Mvh
Nick

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.amino.dk/search/?s=under%2050.000

Der har vist været mange tråde om det emne, så prøv ovenstående link.
Det var ikke for at være "smart", tænkte bare at du kan finde svaret der :-)

Fra Varde
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak det kigger jeg lige på :)
Jeg syntes bare jeg har søgt og søgt nu. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Np:
Jeg har fundet ud af at jeg kan starte en virksomhed uden CVR nummer så længe jeg holder mig under indtjening på 50.000 kr. på 12 måneder
ja hvis du med indtjening mener omsætning - ialt max fakturere for 50.000 kr på 12 mdr i træk. Så snart du kan forudse det bliver mere, ex når du omsætter for 3.500 om måneden og har let stigende omsætning, så skal du registreres - læs om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING 

Uden momsregistrering skal du ikke registreres noget sted

Du skal oplyse dit overskud i forskud og i årsopgørelse og bør anmode om udvidet og opgive det i rubrik 211 og frem synes jeg

Der er ikke pligt til revisor, hvis bare du gør det korrekt selv, men det er da klogt at få en økonomiperson til at gennemlæse det indtil du er stiv i sagerne - søg gratis tilbud fra www.agera.dk som er amino familie. Påregn et par tusind kroner for en sådan gennemgang - måske billigere hvis det er få bilag og du gør ting korrekt selv

Du kan læse lidt om at DRIVE VIRKSOMHED UDEN REGISTRERING 

God vind - John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tusind tak.

Det var præcist det svar jeg ledte efter, guld værd.

Go dag

Fra Varde
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kom lige på at spørgsmål mere..

Hvis jeg nu valgt at blive CVR registreret hvile ting skulle jeg så tænke over?

Hvilke omkostninger vil der være skal man betale noget specielt og er der nogle flere krav til regnskab?

Hvis jeg nu selv bogfører korrekt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Np:

Hvilke omkostninger vil der være skal man betale noget specielt og er der nogle flere krav til regnskab?

Hvis jeg nu selv bogfører korrekt.

Nej der ikke nogen særlige omkostninger som sådan, igen under forudsætning af at du selv klarer bogføring og skatteregnskab.
Du skal være opmærksom på at du skal have en digital postkasse fra 1. november, og du skal angive moms hvert kvartal, også selv om der er tale om en 0-angivelse.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)