Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til billeder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et enkelt spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.

Hvis jeg køber et eller flere billeder på nettet, det kunne være på Shutterstock for at give et eksempel - må man så bruge de billeder til at printe på eksempelvis tøj og så sælge det tøj?

Jeg har forsøgt mig at læse omkring deres regler osv. men jeg bliver ikke klogere på dette område, men jeg er nok heller ikke så god til at forstå sådan nogle licens/rettigheds ord..

På forhånd tak til dem som læser med

Søren Porsmose

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Uh ha det er hellere ikke símple licens regler de forskellige stock sites har. 

Jeg har lige prøvet at læse lidt om det og i del 1 af standard licens teksten, står der at hvis du har en begrænset licens må du ikke reproducere billedet mere end 250.000 gange 

I del 2 står der følgende

Du må ikke:
Producere eller på anden måde udarbejde til videresalg eller distribution, trykte reproduktioner af et billede som tapet eller vægkunst, på plakattavler, eller på lærred, papir, plastik eller ethvert andet medium, medmindre det udtrykkeligt er tilladt ifølge DEL I.

I den udvidede licens model står der følgende

Du må ikke
Som trykte reproduktioner udelukkende til egen personlig brug, ikke til videresalg, download eller distribution, herunder som vægkunst og tapet; 

Som konklusion kan jeg kun sige at jeg hellere ikke fatter licens reglerne :)

Jeg tror du skal skrive en mail til deres support da de selv skriver at du skal kontakte dem hvis du er i tvivl om hvilken licens du skal have for at kunne reproducere billederne fra siden, det er bedre at få info direkte fra dem så man har noget håndgribeligt fra forretningen som man kan bruge i tvivls tilfælde.

De bedste hilsner

Michael

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)