Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hurtig hjælp til en kontaktformular

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg sidder og er igang med at kode en hjemmeside i html / php. Jeg skal bruge en kontaktformular på kontaktsiden men kan ikke rigtig få noget til at virke mht. validering af de forskellige felter. Så jeg ville høre herinde, om nogen af jer har noget godt og overskueligt kode jeg kan få?

I min kontaktformular skal jeg have, så kunden skal skrive/udfylde: Navn, Email, Telefonnummer og besked. Når det er gjort så er det meningen af .php filen skal gå ind og tjekke op om felterne er udfyldt og udfyldt korrekt osv. ligesom en almindelig kontaktformular :-)

Så håber virkelig der er en flink sjæl herinde der har overskud til at hjælpe mig :-) 

Venlig hilsen

Simon

Tilmeldt 10. Aug 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. Jeg har forsøgt at følge de steps i deres turtorial. Det eneste der "irriterer" mig er at der ikke er en validering af et telefon nummer? Det er den jeg mest har brug for end en validering af hjemmeside?

Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tror jeg jeg har fået det fixet!

Jeg mangler dog, at man kan skrive mellemrum mellem hver tal i telefon feltet og den kan validere det. Det skal jo være så brugervenligt som muligt, så begge metoder til at udfylde telefon nummer virker.. Altså så man som kunde kan skrive:

12345678

eller

12 34 56 78

Håber i forstår :-) og evt. har det stykke kode man kan skrive så den kan validere begge måder!

Hilsen Simon

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan du lave en str_replace, hvor du udskifter  " " med ""  inden du validerer? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)