Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridiske overvejelser ifbm internationale virksomhedskontrakter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej,

Jeg driver et website i Danmark, som jeg er ved at gøre internationalt. Det vil sige, jeg vil lave sitet i udvalgte lande, og i hvert
land vil jeg så finde en samarbejdspartner der kender landet, som så får f.eks 40-50% af overskuddet.

Derudover, har jeg nogle andre kriterier til disse partnere, så som at de ikke må lave den samme ide selv eller lignende ideer med
andre personer, altså udenom mig.

Jeg kunne også godt tænke mig en form for klausul, hvor jeg kan "smide dem ud", såfremt de ikke performer, selvom den slags er
meget svært og måle. Måske kan man måle det på antal nye profiler, links eller hvad ved jeg? Nogle ideer?

Det skal naturligvis ikke være meningen, at såfremt ideen bliver success i et givent land, at jeg bare kan droppe
partneren og så selv høste alle indtægterne. Meningen er, at såfremt det bliver en success efter f.eks et par år, kan
man ansætte en anden person i landet til at køre det hele, og så splittes indtægterne mellem parterne.

Sidst men ikke mindst. Jeg har i dag en dansk firma, som har egne aktiviteter, og jeg ønsker ikke at benytte dette
firma til det. Jeg tænker på et udenlandsk selskab til at køre alle de internationale sider.

Dette selskab, skal vel så lave en "kontrakt" med de enkelte partnere (eller deres firmaer) hvor ovenstående kriterier står.

Jeg ønsker ikke at oprette et selskab i hvert enkelt land, da det simpelthen bliver for meget papirarbejde.

Nogle ideer til, hvordan jeg smartest løser det her?

Jeg er klar over at jeg nok skal have fat i en jurist, hvis dette er tilfælde hører jeg også gerne på gode anbefalinger. /Thomas
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver noget mere indblik at kunne give dig feedback på dine ønsker. Hvis du er interesseret i et møde, kan du jo rette henvendelse på min mail jt (at) sanktpetri - advokater (dot) dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Hvis du har mod og energi på det usædvanlige - som en gang sikkert bliver normen i Europa,

vil jeg anbefale dig at overveje Et Europæisk Selskab, som EU tillod oprettelsen af for nogle år

siden efter at have tænkt sig om i årtier.

Selskabet kan flere ting, bl.a. skifte domicil inden for  EU og er derigennem skattemæssigt et

ret smidigt instrument - det er også en del af begrundelsen for at indføre det.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Selskabet kan flere ting, bl.a. skifte domicil inden for  EU

Det kan et dansk kapitalselskab nu også. Både på den simple facon ved simpelt at beslutte at flytte hjemsted, og på den mere sofistikerede facon med at fusionere ind i et bestående selskab.

Se Selskabslovens §§5, nr. 11 forudsætningsvis og 271.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=135933 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeghar kun været på 3 kurser i den nye selskabslov - men både undervisere og jeg
må alle have sovet grusomt i timerne...
Er det din skinbarlige alvor at du mener et dansk selskab uden videre kan slå sig ned i Palermo
og drive virksomhed med samme CVR nummer og samme formelle og reelle selskabsindentitet ?
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Jeghar kun været på 3 kurser i den nye selskabslov - men både undervisere og jeg
må alle have sovet grusomt i timerne..

Et træk på din og dine underviseres postuleret autoritet er ikke et validt argument. Det er ikke mig, der skal forklare, hvorfor du tit og ofte udtaler dig forkert om jura her på Amino, for jeg skal ikke bruge forklaringen til noget. Jeg går såmænd bare direkte til kilden. Det burde du også gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste funktion af dine indlæg er at læsere bliver forvirrede - fordi din mission ikke at at oplyse og hjælpe men alene at polemisere - mod mig og flere andre.

I denne sidste polemik fra dig, står det for de fleste nu uklart om et dansk selskab kan etablere sig i udlandet eller ej. 

DET KAN DET IKKE og dermed afslutter jeg nu og for fremtiden nedgroet juridisk fnadder med

juridisk rådgiver Ulrik Guldbæk. 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Det eneste funktion af dine indlæg er at læsere bliver forvirrede - fordi din mission ikke at at oplyse og hjælpe men alene at polemisere - mod mig og flere andre.

Det er vigtigt, at brugerne er opmærksomme på, at dine indlæg generelt ikke lever op til den standard, som man sædvanligvis forventer af en advokats udtalelser om jura.

Som advokat er du undergivet de advokatetiske regler. Det indebærer, at du ikke må påtage dig opgaver, som du ikke magter. Du har allerede fået mindst tre bøder af advokatmyndighederne for at have handlet i strid med god advokatskik ved forskellige lejligheder. Jeg ikke, om du har fået flere bøder end de tre, som fremgår af den senest offentliggjorte afgørelse.

Når du ikke udviser den fornødne selvindsigt i forhold til dine manglende kvalifikationer, er det vigtigt, at dine potentielle kunder er opmærksomme på problematikken. Det er ikke rimeligt, at du kalder dette hensyn for "polemik". Det ville være rimeligt, hvis du kiggede indad og holdt op med at fremkomme med skråsikre urigtige udtalelser om ting, som du ikke ved noget om.

Advokat Jacob Berner Rue:

I denne sidste polemik fra dig, står det for de fleste nu uklart om et dansk selskab kan etablere sig i udlandet eller ej. 

DET KAN DET IKKE og dermed afslutter jeg nu og for fremtiden nedgroet juridisk fnadder med

Det taler for sig selv, at du fastholder et forkert synspunkt efter at have fået serveret facit i form af henvisninger til de relevante bestemmelser i den relevante lov på et sølvfad. Du har gjort det før, og det vil ikke overraske, hvis du du bliver ved.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)