Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Vi er to drenge på 16 år, der går med drømmen om at blive iværksættere

Vi kender godt til kodning, opsætning af website og ligende, vi mangler dog lidt hjælp.

- Skal man være cvr-registreret for at lave en webshop?

- Skal man være registreret hos fødevarestyrelsen for at sælge f.eks. kosttilskud online?

Og ellers bare andet der kan hjælpe :)

Mvh Seir og Niklas.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i to :)

Super at høre i går med iværksætter drømme.

Nej i behøver ikke at have et cvr nr. for at drive en webshop, da i må tjene op til 50.000 om året uden af betale moms af det. Det er først derefter i bliver nød til at registrere jer selv, så i kan svare moms af jeres indkøb og salg.

Jeg mener at i skal være 18 år for at få et cvr. nr., så i skal evt. have en af jeres forældre til at oprette et i starten.

Ang. salg af kosttilskud, så skal i være registeret ved fødevarestyrelsen og det kan godt koste en del penge. Og det er meget vigtigt at i huske at gør det, for hvis de finder ud af at i sælger fødevareprodukter/kosttilskud, så kan de gå langt tilbage og i bliver straffet hele vejen. Vi har desværre selv prøvet det, da desværre ikke var klar over dette dengang vi startede op. Vi solgte noget kosttilskud på vores shop. Desværre endte det med at fødevarestyrelsens rejsehold kom forbi og bankede på. Ikke så sjovt. Men det vare lære penge og dem skal man desværre mange gang i gennem først, kan i nu kommer et skridt foran, da vi har dette fanstiske sted til at spørg til råds.

Ellers held og lykke med det hele :)

Mvh.
Danny 

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Seir og Niklas

Jeg kan anbefale jer at tage et kig på hjemmesiden http://startvaekst.dk/

Her kan I finde svar på mange af de spørgsmål I har hen ad vejen. Der er vist også lidt om hobbyvirksomheder, som nok er det I skal starte ud med. For at være momsregistreret med CVR-nr. skal man - som Danny siger - være fyldt 18 år.

Men held og lykke med projektet! :)

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:
da i må tjene op til 50.000 om året uden af betale moms af det. Det er først derefter i bliver nød til at registrere jer selv, så i kan svare moms af jeres indkøb og salg.

Jeg er nødt til at rette dig, da du er forkert på den. Man må OMSÆTTE for op til 50.000 kr. i 12 LØBENDE måneder før man SKAL momsregistreres. Men allerede i det øjeblik, hvor man forventer at omsætningen på 12 løbende måneder kan overstige grænsen på 50.000 kr. - typisk ved en månedlig omsætning på 3.000-4.000 kr. gennem 2-4 måneder - skal man registreres.

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:

Danny Christensen:
da i må tjene op til 50.000 om året uden af betale moms af det. Det er først derefter i bliver nød til at registrere jer selv, så i kan svare moms af jeres indkøb og salg.

Jeg er nødt til at rette dig, da du er forkert på den. Man må OMSÆTTE for op til 50.000 kr. i 12 LØBENDE måneder før man SKAL momsregistreres. Men allerede i det øjeblik, hvor man forventer at omsætningen på 12 løbende måneder kan overstige grænsen på 50.000 kr. - typisk ved en månedlig omsætning på 3.000-4.000 kr. gennem 2-4 måneder - skal man registreres.

KH Lars

Hej Lars,

OBS.. Det er jeg selvfølgelig udmærket klar over. Det var en fejl at jeg skrev "tjene". Mente selvfølgelig "omsætte". Men tak fordi at du rettede mig.

Mvh.
Danny 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)