Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturere sit eget firma med CPR nummer

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 07
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbetal som udbytte. Så afregnes der kun 27% af de første 47300 og det dobbelte hvis du er gift. Herefter 42%... Men ofte noget billigere end a-skat som der skal betales ved udbetalt løn. Man kan lave udnytte når man vil, hvis sidste regnskab er mere end 6 måneder gammelt, skal det laves en opgørelse af revisoren.

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob B P:
Udbetal som udbytte. Så afregnes der kun 27% af de første 47300 og det dobbelte hvis du er gift. Herefter 42%.
udbytte kræver jo at overskud er beskattet og de 27% svarer sammen med selskabsbeskatning ret nøje til alm 44% skat inkl. am bidrag - så fiduesen er mildelst talt begrænset med mindre vi taler om topskat hvor man skal tage udbytte til 27% inden løn - ellers har det ikke spor betyding

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, tak for alle de gode svar.

#1 - Først og fremmest vil jeg sige, at jeg har snakket med en hos SKAT omkring det med ansættelsesforhold kontra konsulent, og eftersom jeg i min kontrakt havde klausul om bod at der og ikke noget sted i kontrakten var garanteret arbejde (det var rent ad hoc uden retainer) følte han sig overbevist om, at det ikke drejede sig om et ansættelsesforhold.

#2 - Men nu der bliver snakket om udbytte kontra topskat, så bliver jeg nysgerrig. Jeg hører flere steder fra, at nu er hullet omkring udbytte lukket, så det ikke kan betale sig længere. Men det kan det godt, hvis jeg ellers skulle betale topskat af beløbet (hvis jeg skulle hive det ud som løn)?

#3 - Og hvis nr. 2 kan betale sig, kan jeg så udlodde udbytte på 43.000 x 2 (jeg er gift) ved regnskabsluk her 31/12-2013, og så lave en ekstraordinær udbyttebetaling i det nye regnskabsår, hvor jeg kan udnytte fradraget for 2014?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. Nr 3: udbytte medtælles altid i forhold til beslutningtidspunktet ex. Udbytte udlodning pr generalforsamling 1. Marts 2014 skal medtage i din skattepligtigt indkomst 2014.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

dconsult:
#1 - Først og fremmest vil jeg sige, at jeg har snakket med en hos SKAT omkring det med ansættelsesforhold kontra konsulent, og eftersom jeg i min kontrakt havde klausul om bod at der og ikke noget sted i kontrakten var garanteret arbejde (det var rent ad hoc uden retainer) følte han sig overbevist om, at det ikke drejede sig om et ansættelsesforhold.

godt - det med bod kan jo tilføre det en risiko og det er fint nok - men stadigt lidt sjovt kun at tale om ikke ansættelsesforhold, for freelancere er netop ikke ansatte men - freelancere - ligesom honorar modtagere heller ikke er ansatte som sådan - nå men det lyder fint - du har en form for afklaring som du da kan bruge til noget -  ellers til andre lige dette LINK

dconsult:
#2 - Men nu der bliver snakket om udbytte kontra topskat, så bliver jeg nysgerrig. Jeg hører flere steder fra, at nu er hullet omkring udbytte lukket, så det ikke kan betale sig længere. Men det kan det godt, hvis jeg ellers skulle betale topskat af beløbet (hvis jeg skulle hive det ud som løn)?

ja "rytmen" er - og har som jeg ved det været sådan ganske lang tid:

  1. Først løn op til topskat og dermed ca 44-45% i skat (ud over fradrag)
  2. Så udbytte op til bundrænsen med 48.300 per ægtefælle . 27% udbytte skat men det kommer jo oven på at der er betalt selskabsskat med 25% så samlet giver det ca 44-45% igen (først 25% og så 27% af de resterende 75% giver disse ca 45%)
  3. Så topskatteløn - og igen vil man se, at hvis man så også vil tage udbytte over de 48.300 til 42% udbytteskat, så rammer man noget der ligger tæt på topskatteprocenten når de 25% selskabsskat er med
dconsult:
#3 - Og hvis nr. 2 kan betale sig, kan jeg så udlodde udbytte på 43.000 x 2 (jeg er gift) ved regnskabsluk her 31/12-2013, og så lave en ekstraordinær udbyttebetaling i det nye regnskabsår, hvor jeg kan udnytte fradraget for 2014?
Som CEF - din næste udbytte skat kan vedtages på basis af 2013 regnskabet på generalforsamlingen hvor regnskabet vedtaget og udloddes dermed og skattes 2014
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)