Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du Advokat, eller kender du en go en?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Er du advokat, eller kender du en go en til en mulig retssag jeg skal starte mod et firma i et EU land, så venligst sig til.

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg fører en del retssager 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg bruger Jacob Rue, som har svaret på dit indlæg. jeg valgte ham som vores advokat ud fra at han ofte giver råd og vejledning her på Amino. en advokat som giver gratis råd - er værd at gæste.

Han forstår problemstillingen for nystartede  og/eller små virksomheder.

Jeg er tilfreds med det arbejde han har lavet for mig, og er sikker på at han selv siger til hvis han ikke kan løse opgaven, første stadie må være at han ser på sagen - jeg vil gerne anbefale Jacob Rue.  

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad drejer det sig om?

Hvis det er en sag om immaterielle rettigheder og du har afsat et stort budget til advokaten, har jeg for få måneder siden lavet noget research, omkring hvem i Danmark der har det bedste ry, og hvilke sager de har været involveret i.

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Jeg fører en del retssager 

Du har meget praktisk erfaring og kan bruges til enkle sager. Du er ikke velegnet til fagligt udfordrende sager, hvor det er nødvendigt, at du har styr på din teori, for det har du ikke, og du ejer heller ikke evnen til at lære af dine fejl og blive klogere.

Herinde fra debatten husker jeg dig for ved en lejlighed at have skrevet, at man ikke kan søge fri proces til en retssag uden en bestallingshavende advokat. Det er ikke i overensstemmelse med de faktiske forhold. Du har også præsteret at mene, at Domstolsstyrelsen har noget at gøre med genoptagelse af afsluttede retssager, og det blev du ved med, efter at du fik facit serveret på et sølvfad.

Der er sager, som du kan påtage dig. Men med baggrund i ovenstående observationer vil jeg anbefale, at man ikke bruger din bistand.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:
Men med baggrund i ovenstående observationer vil jeg anbefale, at man ikke bruger din bistand.

WinkMan kunne også gøre sig observationer her

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:
Men med baggrund i ovenstående observationer vil jeg anbefale, at man ikke bruger din bistand.

WinkMan kunne også gøre sig observationer her

Klagesagen illustrerer glimrende, at det ikke altid er nok at have ret. En sag løser ikke bare sig selv. Det kræver kvalificeret bistand og besiddelsen af en sund og solid dømmekraft. Ellers er der en reel risiko for at tabe det hele på gulvet med et stort selvmål.

Hér er forløbet sådan her:

1: Kunde bestiller en ydelse hos advokat Jakob Berner Rue og bliver dømt til at betale.

2: Det gør kunden så, men ikke før sagen har været i fogedretten, og advokaten har foretaget udlæg i kundens ejendom.

3. Advokaten får sine penge, kr. 8.750.

4. Og advokaten får for tredje gang en bøde, denne gang på 10.000 for overtrædelse af god advokatskik.

Hvordan kunne det for tredje gang gå så galt for advokaten ?

Advokaten har tidligere fået en bøde på kr. 5.000,- og en på kr. 10.000,- og nu får han så sin bøde nummer tre.

Forklaring følger:

I forbindelsen med sagens behandling har advokaten fået foretaget udlæg for sit tilgodehavende.

Det udlæg betyder, at advokaten nu står i kø til at få penge, hvis kundens ejendom bliver solgt, fx på tvangsauktion. Sådan et udlæg ser rigtigt grimt ud, hvis kunden vil omprioritere eller låne penge i banken. Derfor er det vigtigt for kunden, at udlægget bliver slettet igen, når advokaten har fået sine penge.

Det skete bare ikke. Det fremgår af sagen, at advokaten fortsat i december 2011 ikke havde aflyst udlægget, selvom kunden havde betalt allerede i juni 2010.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)