Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starthjælp til at importere krydderier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige smagt et godt krydderi, og kunne godt tænke mig at importere det her til. Er der nogen der ved hvad det kræver af godkendelser  før man kan sælge? Eller ved hvor man kan få gode råd?

Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja, det skal importeres fra Afrika.

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 04:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Short3
Det kræver som udgangspunkt en del mere information om hvilket afrikansk land der er tale om (Egypten, Sydafrika, Congo??)  
Det er også relevant om du importerer det som privatperson eller som firma. 

Da krydderier er en fødevare, skal sundhedsstyrelsens regler overholdes, ligeledes skal Naturstyrelsens, da krydderier udledes fra planter. 
Alle de eksakte regler afhænger af hvilket krydderi, hvilket land, hvilken mængde.

Lige præcis hvad angår import af fødevare fra udlandet, er der mange regler at overholde, i modsætning til import af eksempeltvis metaller, færdigproducerede vare mm.  

Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

TAk for svar. Det er fra Etiopien. Men er der en brancheorganisation eller en hjemmeside, hvor man kan få mere information?

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal under alle omstændigheder have fat i Fødevarestyrelsen som har visse regler og i øvrigt kan du kun importere spiselige ting fra udlandet (spcielt 3-lande) såfremt du har en virksomhed registreret. Hvorfor lige Afrika? Findes det ingen andre steder? Tænk også Indien, Kina, Thailand osv., bare en idé.

Af nysgerrighed vil jeg spørge dig om det kun er det ene krudderi du vil sælge herhjemme?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)