Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start Af virksomhed, på forkant med tingene

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Solrød
Tilmeldt 2. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Da jeg er begyndt at rode lidt med youtube og blogs osv og ansøger f.eks google adsense om reklamer osv samt andre måder at tjene penge online, 

Der har jeg hørt at hvis man f.eks kommer op over 50000 årligt skal man registrere sig ved CVR nummer og oprette sig som virksomhed, MEN da jeg er totalt grund på hvordan det hele foregår søger jeg hjælp her hos jer, for at høre om i kan komme med nogle gode råd omkring alt dette ?! 

Er det gratis at oprette en privat enkeltmands virksomhed.?

er der restriktioner på hvor den virksomhed skal have hjemsted ?

skal man indbetale skat hver måned eller kan man gøre det en gang årligt ?

er der nogle krav til HVORNÅR man skal oprette CVR nummer pga indtjening?

og generelt bare hvornår skal jeg indbetale skat af ekstra indkomst under 50000 årligt ?!

Har nok stirret mig blind på forskellige tråde herinde til at jeg lige nu kan finde det svar jeg søger , som sikkert står der, så derfor vælger jeg at skrive herinde.

Håber at høre fra nogle af jer dejlige mennesker 

MVh

Ole

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gratis at stifte virksomhed som personlig virksomhed med momsregistrering
Du skal have en fysisk adresse hvor skat og andre kan kontakte dig-  kontorhotel e.l.
Du udfylder forskudsskema og skatten trækkes via andet arbejde ved nedsat fradrag eller via opkrævning hvis du ikke har andet arbejde
Du skal have momsregistrering når du kan forvente din omsætning når 50.000 kr på enhver 12 mdr periode frem og tilbage

Overvej min bog om personlig virksomhed som giver dig mange flere svar http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

"og generelt bare hvornår skal jeg indbetale skat af ekstra indkomst under 50000 årligt ?!" - Du skal indberette indtægter til SKAT ligemeget om du tjener over eller uinder de 50.000. Forskellen ligger blot i, at du under de 50k må drive virksomheden med dit CPR, hvor imod hvis du forventer over 50k skal du CVR registeres. Indtægterne skal selvfølgelig indberettes til skat i udvidet selvangivelse.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)