Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er jeg et såkaldt dealsite? Må jeg DET HER ? :O

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg overvejer at starte en webshop, hvor jeg sælger elektronik og tøj til tilbudspriser.

Mit domæne indeholder ordet "deal".dk

Er det lovligt at oprette en webshop som hedder noget med deal,
men hvor man selv står for import af produkterne og direkte salg til kunden.

Jeg tænker at der bør være muligt at kalde sit site det man har lyst til,
men frygter også for at blive beskyldt for at vildlede, hvis folk tror at
det er et site ligesom eksisterende deal-sites, som eksempelvis: Dealhunter, tilbudibyen.

Altså "Rigtige" Deal-sites hvor tilbudene bliver solgt gennem deal-sitet til en markant lavere pris, for en 3 parts virksomhed.

Nogen gennerelle retningslinjer ift. dealsites, som jeg skal forholde mig til?

Kom gerne med jeres betragtninger !

Håber at i kan hjælpe :-)

MVH

Christine

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig må du da det,

jeg kunne lave en hjemmeside der hedder lægerne-på-frederiksberg.dk og stadig holde mig inden for rammerne i lovgivningen :-)

Tilmeldt 12. Oct 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Shopsolution.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det skulle overhovedet ikke været noget problem - hos shopsolution.dk kan vi hjælpe dig med udvikling af en hvilken som helst webshop, dealsite, etc.

Kontakt mig gerne for yderligere information.

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Så længe du ikke læner dig op ad eksisterende domænenavne eller firmanavne, er det ikke noget problem.

Dog kan der opstå et problem, hvis du f.eks. kalder dig "Deal4U.dk" og først senere hen finder ud af, at en virksomhed f.eks. Deal4U ApS har eksisteret siden 1994, da de derved kan kræve og ville få domænenavnet overført gennem klagenævnet for domænenavne.

Dette er gældende lige meget, om den krænkede virksomhed har en aktiv hjemmeside eller ej.

Som virksomhed ville DU her skulle bevise, at du ikke har misbrugt deres goodwillnettet for at tjene penge, hvilket ville blive yderst svært.

Endvidere ville du også kunne få en civilsag på nakken.

Det væsentlige i forhold til selve ordet er, hvorvidt det kan bevises, at ordet "deal" klassificeres som et egennavn eller ej.

Da ordet står i engelske ordbøger, og bliver alment brugt, er der ikke noget problem i selve ordet "deal", men det kommer altså an på, hvad du sammensætter ordet med.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lurks in the dark:

Selvfølgelig må du da det,

jeg kunne lave en hjemmeside der hedder lægerne-på-frederiksberg.dk og stadig holde mig inden for rammerne i lovgivningen :-)

Det kunne du så alligevel ikke, da læge er en beskyttet titel, og såfremt du ikke er uddannet læge, men giver indtryk af dette, overtræder du Lægeloven.

Bare til info...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været nogle eksempler fra Forbrugerombudsmanden, hvor Dealsider har fusket med førpriserne. 

Der står lidt her: Forbrugerombudsmanden

Men ja, du må gerne kalde din url for noget med deal.. Førpriserne skal bare være ægte i forhold til tilbudslovgivningen (Som jeg ikke lige er stærk på) 

Men deals er et marked hvor du får svært ved at skille dig ud :) Så godt hvis du ikke skal ud og lave aftaler med Caféer, bowlinghaller o.lign. - For der er vidst lidt modstand mod at sælge det hele for det halve :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)