Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en kvinde tøj webshop - god eller dårlig ide?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle, 

Nu har jeg længe gået med tanken om, at jeg gerne vil starte en webshop med tøj og tilbehør dertil. Altså har ikke opfundet "den dybe tallerken", eller noget som ikke i forvejen er på market. Derfor ved jeg, at konkurrencen er ben hård og at det absolut ikke bliver en dans på roser. 

Trods overstående, så er det bare det som jeg drømmer om, det er det som jeg brænder for og det er den form for webshop som jeg er passioneret omkring. 

Mit spørgsmål til jer er - god eller dårlig ide? Det jo klart, at der skal smides en hel del penge i projektet og dem har jeg naturligvis ikke lyst til at smide ned i et sort hul.. Derfor min bekymring om, vil jeg "drunke" i alle de store webshops.? Og vil man overhoved have en chance inde for sådan et allerede domineret market? 

Jeg tager imod ris, ros og gode råd med kyshånd! 

Mvh 

L.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Umuligt at svare på basis af dine oplysninger.

Hvad er unikt ved dit produkt eller din shop, der gør at du kan tiltrække dig kunder?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal have succes med en webshop på et konkurrencepræget marked, skal du enten have stort branchekendskab eller stor erfaring med drift af webshops - og helst begge dele.

Da du ikke har nogen af delene, er det dømt til at gå galt - også selvom det er din store drøm.

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej L,

Hvorfor prøver du ikke at finde en anden unik vinkel, i stedet for "som du selv siger" potentielt at smide en masse penge ned i et sort hul? :) Find en niche, en anden måde at gøre tingene på... Hvis du gør det, og du gør det godt, så er jeg ikke i tvivl om at du nok skal få success med det?

Vh,
Caspar

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Caspar F:
Find en niche, en anden måde at gøre tingene på.

Meget enig. Hvis du vil starte en webshop så find et nicheprodukt og start derfra. Du får løbende erfaring med at drive en webshop, og kan langsomt udvide sortimentet. 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Fra  Apptimize Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er det bestemt ikke nogen ulempe, at der er mange om buddet eller at du kaster dig ind i en branche, hvor konkurrencen er benhård. De fleste vil jo helst fiske, hvor der er fisk i vandet. Hvis der overhovedet ikke er konkurrenter i en branche, kan det meget vel være en dårlig idé at gå ind i den. Så er der er mange om buddet kan sagten være positivt. Der er formentlig kunder til din webshop. 

Som Caspar skriver: Du skal bare finde din niche.

Start smalt: Store størrelser, små størrelser, ventetøj...og måske endda et lag under det: ventetøj til dig der venter tvillinger, ventetøj til fest...kort sagt, find din unikke vinkel og sats benhård på lige præcis den, så vil jeg umiddelbart tro, at du har en chance. 

Prøv evt. at teste markedet først ved at bruge 100 kroner på facebook-annoncering for at se om der overhovedet er interesse for din idé, inden du kaster dig ud i at opbygge en webshop og indkøbe et lager.  Blot en tanke herfra :)

Held og lykke med projektet. 

Brian

Fra aalborg
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En ide er aldrig en dårlige ide , hvis du virkelige tror på det.

Det er sådan set ligegyldigt hvad branche du prøver at komme ind på, der vil altid være fuldt med konkurrenter (med mindre du har et unikt produkt).

Du skal nok spørger dig selv, hvorfor kunder skulle vælge dig over de andre 100 webshops der findes?, der der noget du kan slå på som de andre ikke kan? bedre priser? andre produkter? ovs.

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En webshop med kvindetøj...?

Som du selv siger er konkurrencen benhård og du er oppe imod nogle meget store spillere. De vil altid kunne slå dig på prisen og de har et meget skarpt marketing team. Hvis du vælger at kaste dig ind i det så vil jeg klart råde dig til at finde noget unikt i branchen du kan tilbyde.  

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Se på den lyse side: Der er kæmpe efterspørgsel på tøj til kvinder, så efterspørgslen mangler ikke noget. Men prøv at gå niche ind i det, fx kun fokusere på sort jeans og så tilbyd alle kunderne sort jeans. Så er der meget større chance for at du får succces og så kan du derefter forstørre udvalget. :)

 

Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du uddybe lidt mere? Hvordan skiller du dig ud fra mængden? :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)