Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Opsigelse som ungarbejder i REMA1000

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Mit navn er Christian og jeg er 16 år. Jeg vil gerne opsige mit job i REMA1000 men jeg er usikker på hvor langtid jeg skal være efterfølgende i virksomheden før jeg "slipper væk". Nogle som kan hjælpe mig? (Ved godt det står i kontrakten men er pt. i skole)

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian, det er normalt en måned for den slags arbejde, det var det i hvert fald dengang jeg arbejdede i supermarked. Men prøv at snakke med din chef, han kan om ikke andet tage dig af vagtplanen hvis han er til at tale med, og du virkelig ikke vil være der.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men problemet er min chef. Jeg bruder mig nemlig ikke om ham. Så skal jeg bare skrive f.eks. fratræden den 4-06-2016?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian Rick:

Ja men problemet er min chef. Jeg bruder mig nemlig ikke om ham. Så skal jeg bare skrive f.eks. fratræden den 4-06-2016?

Det kan vi ikke rigtigt svare på når vi ikke kender din kontrakt - du skal gøre det der står i kontrakten.

Så du må vente til du kommer hjem fra skole og kan læse den, det vil nok ikke gøre nogen forskel om du får sendt opsigelsen i skoletiden, eller i eftermiddag :)

De bedste hilsner
/Brian

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Slår og sparker han dig eller udøver psykisk terror mod dig? Så tager du på fagforeningen
Hvis du "bare" synes han er et fjols så lær at lev med det, enten i opsigelsesperioden eller fremadrettet, det vil ikke være sidste gang at du får en chef eller kollega du ikke bryder dig om.
Under alle omstændigheder skal du forlade din arbejdsplads på en (indenfor rimelighedens grænser) ordentlig måde.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid prøve at snakke med ham og måske sammen finde en løsning.

Ellers er opsigelsen: løbende måned+ 1måned.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange timer om ugen arbejder du? Spørgsmålet er om du falder ind under funktionærloven eller ej.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,
normalt så har man 1 måneds opsigelse, dog såfremt du er på timebaseret kontrakt,
kan du under normale omstændigheder gå fra dag til dag, ligeledes kan Virksomheden også 
opsige dig uden opsigelsesvarsel.

Den bedste løsning er dog altid at "snakke" om tingene, men jeg kender ingen ledere/chefer som vil
fastholde en ansat i en hel måned, som er ked af at være dér - de vil typisk finde en ny løsning,
såfremt de er anstændige "ledere" og sørge for at du kan gå med sindsro.

Gå til din chef/leder og sig at du er ked af at arbejde dér, og derfor ønsker at stoppe så hurtigt som muligt.

Christian Rick:

Hej. 

Mit navn er Christian og jeg er 16 år. Jeg vil gerne opsige mit job i REMA1000 men jeg er usikker på hvor langtid jeg skal være efterfølgende i virksomheden før jeg "slipper væk". Nogle som kan hjælpe mig? (Ved godt det står i kontrakten men er pt. i skole)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)