Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom hvilken virksomheds form ???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skjern
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet en ejendom med 3 lejemål, som jeg gerne ville investere i, men er meget i tvivl om hvordan jeg skal købe det,

Jeg har fået lavet aftale med banken, om at de vil finanser,  jeg har indtil nu tænke at købe det privat, også benytte  vso ordningen.

Men inden for de næste par år har jeg planer om at investere i flere lejemål, så ved ikke om der er en smartere måde at gribe tingene an på, måske et APS, Holding, jeg skal ikke hive penge ud til mig selv, det er planen at de alle skal geninvesteres, måske i andre projekter :)

Håber der er nogen som kan fortælle hvad der er af fordele og ulemper,

På forhånd tak , og god aften :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffan

Det korte svar er, at der kun er fordele ved at drive din virksomhed i selskabsform.

Selv om det ikke var tilfældet, vil du være yderst tilfreds med selskabsstrukturen

næste gang der opstår en global boble i økonomien.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Det korte svar er, at der kun er fordele ved at drive din virksomhed i selskabsform.

Kun fordele? Med forbehold for sammensætningen af trådstarters økonomi, så er der da umiddelbart en hel del personlige skatteoptimeringsmuligheder i en VSO som jeg ville tage med i betragtning.

Det er vel heller ikke i denne sammenhæng helt ligegyldig hvad hensigten med købet af den faste ejendom er, om det er en langsigtet investering med håbet om stabilt afkast eller om der skal spekuleres i kortsigtede stigninger og konjunktur-svingninger på ejendomsmarkedet.  

 

Vi må da i øvrigt håbe trådstarter kan få en aftale med sin bank om ikke at skulle hæfte for selskabets gæld. For som du insinuerer i dit indlæg (går jeg ud fra) så vil trådstarter ved en konkurs kun tabe den indskudte kapital.

Fra Skjern
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er langsigtet :)
Tænker ikke at det skal sælges, men tænker at opkøbe flere på sigt :)

Hvilken firmaform ville i vælge ?

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffan:

Det er langsigtet :)
Tænker ikke at det skal sælges, men tænker at opkøbe flere på sigt :)

Hvilken firmaform ville i vælge ?

Når målet er at opbygge en decideret portefølje af ejendomme, ville jeg starte det som et ApS. Du kan temmelig sikkert ikke undgå at skulle stille med en selvskyldnerkaution på de første lån, men på sigt er gælden enten betalt ud eller der er økonomi nok i selskabet til at du kan omlægge og løfte din kaution i lån, så firmaet er 100% sit eget.

Om du så vil have et holding eller ej i toppen må være en smags sag, men kan være med til at sikre og opspare overskud uden risiko for at få det "hapset" ved et eventuelt kollaps, men hvis du kører det en anelse konservativt, tror jeg, at jeg ville spare de penge det koster at få lavet det ekstra regnskab.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffan:

Det er langsigtet :)
Tænker ikke at det skal sælges, men tænker at opkøbe flere på sigt :)

Hvilken firmaform ville i vælge ?

Det er svært at give et svar på uden at kende dine privatøkonomiske forhold. Fordelene ved en VSO afhænger meget af hvordan din privatøkonomi er sammensat. Men modsat tidligere indlæg, er det da min opfattelse at man absolut ikke skal udelukke en personlig virksomhed fremfor et kapitalselskab, i hvert fald ikke ud fra begrundelsen om en boligboble alene.

 

Jeg vil synes du skulle finde en skatterådgiver eller revisor som kan hjælpe dig med at lave en skitse over hvad der netop i dit tilfælde er det mest hensigtsmæssige. De penge du giver ud på dette kan være godt tjent ind på lang sigt, og hvis du eksempelvis annoncerer opgaven på agera eller lign bliver det måske heller ikke så dyrt.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

LKlitgaard:

Om du så vil have et holding eller ej i toppen må være en smags sag, men kan være med til at sikre og opspare overskud uden risiko for at få det "hapset" ved et eventuelt kollaps, men hvis du kører det en anelse konservativt, tror jeg, at jeg ville spare de penge det koster at få lavet det ekstra regnskab.

Risikoen for at overskuddet skulle blive "hapset" er umiddelbart ikke forskellig i forhold til om du har et kapitalselskab (holding eller ej) eller en VSO.

Hvis ikke gælden er indfriet vil man også stadig have en eller anden form for kautionsforpligtigelse (vil mene det er naivt at tro andet), også vil et økonomisk kollaps have samme konsekvenser uanset virksomhedsformen.

Hvis gælden er indfriet og kautionsforpligtigelserne er løftet, vil et kollaps på boligmarkedet jo for en VSO betyde at du måske får et skattemæssigt tab her og nu, men hvis der ingen gæld er, så vil det jo ikke betyde privatpersonens fallit. Og i denne sammenhæng vil et skattemæssigt underskud jo endda kunne bruges for privatpersonen, samme tab i et kapitalselskab er noget sværere for privatpersonen at udnytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Jesper_nl - tag en revisor til gennemgang - det er store penge

Jeg tror ikke man kommer uden om personlig kaution (selvskyldner) i forbindelse med AL gæld i ejendomme i ApS så jeg tror ikke det har den store gevinst altid og så vil et tab ikke give fradrag personligt som det vil i VSO/kapitalafkast ordning. 

Om det ene eller andet er bedst, bør vurderes meget nøje inden man går i igang - herunder, om man har mange forskellige ejendomme hvor holding med ApS kan ha den fordel, at en kan gå ned uden at tage de andre med. Her må man igen huske at man garanteret er personlig kautionist, og så kan det hele ramle i en personlig konkurs anyway - selv med en ejendom der crasher

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skjern
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres svar. Tror jeg vil tage kontakt til en revisor, som kan kigge nærmere på det :)
Det er jo nok billigst at gøre rigtig første gang :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)