Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af I/S, Google Adsense, indkøb af computer...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Sammen med tre kammerater har vi en computer som kører en vejrmodel (vi er alle tre meteorologistuderende på Københavns Universitet). Vejrkortene fra denne model lægger vi op på vores hjemmeside, hvor vi nu tænker at sætte Google Adsense op. 

Vi har følgende overvejelser: Vi tænker at oprette et I/S, hvor vi alle tre hæfter lige. Vi tænker ikke at momsregistrere os, da vi kommer til at tjene langt, langt under 50.000 kr. i virksomheden til at starte med. Hvis indtjeningen fra Google Adsense, kun bliver optjent i virksomheden, skal vi så betale skat via. den udvidede selvangivelse

Og slutteligt: vores computer kører hele tiden og den kører intenst, så på et tidspunkt skal vi have en ny. Hvordan kan vi få trukket det fra i vores skat, hvis vi køber en ny?

Jeg glæder mig meget til at læse jeres svar! 

God dag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe i er sikre på ikke at omsætte mere end 50.000 kr kan i undvære momsregistrering MEN så skal I ha en anden pligt, for ellers får I ikke CVR som I/S (import, arbejdsgiver osv) Jeg ville da momsregistrere

Ja I skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og betale skat af overskud. Med lille omsætning vil det ikke betale sig for jer med VSO som er ordning hvor man betaler selskabsskat af det man ikke hæver og alm skat af det man hæver, men som ofte er dyrere at køre

Hvis den computer KUN bruges i jeres I/S og ikke af jer selv privat er der fradrag for købet og Momsen hvis I er momsregistrerede. 

Med meget lille indtægt er der risiko for at skat ikke ser det seom erhvervsmæssigt intensivt drevet med overskud for øje og så vil I ikke kunne trække evt underskud fra i anden personlig indkomst. Bruges den delvist privat kan kun den % der bruges i I/S momsmæssigt trækkes fra i moms

Alle de ting, VSO, registrerings pligt, moms, køb af aktiver - delt moms ved delvist privat brug, samt f.eks. en livsvigtig ejeraftale for I/S er godt dækket i letlæst E-bog om personlig virksomhed med meget om I/S - Indholdsfortegnelse og link til bestilling (55 kr som e bog inkl moms) her http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/personlig-virksomhed-pmv-is.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John! 

Hvad er det præcist for nogle forpligtelser vi gør os, hvis vi ikke momsregistrerer os? Kan vi ikke opretholde et CVR-nr. uden? 

Venligst, 

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

CVR kan man kun få hvis man har brug for en forpligtelse. Det er ikke beregnet til folks "hobby"

I/S uden en pligt vil derfor med alt jeg ved, blive afvist/stoppe allerede under registrering

Pligten er normalt i første hånd moms, men andre pligter er arbejdsgiverregistrering, importregistrering, ekspotregistrering (eller lønsum med mere)

Der er lavet et CVR uden pligter men det er kun for enkeltmand - nemlig PMV som også er gennemgået i den foreslåede bog, som jeg meget vil anbefalde hvis I vil starte I/S

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)