Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder "under tvangsopløsning."

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amnioer.

I forbindelse med denne artikel på B.T. http://www.bt.dk/film-og-tv/22-aarig-god-for-20-mio.-saadan-tjener-jeg-mine-millioner

Hvor Mads Grønlund Dinesen er omtalt (ikke at det skal handle om ham, uanset om man er for eller imod)...

...så slog jeg hans navn på på cvr.dk.

2 af hans virksomheder er under konkurs behandling (jeg formoder at det handler om Vega m.m.)

2 andre selskaber er under tvangsopløsning.

Men hvad vil de sige at de er under tvangsopløsning ? Og hvad kan dette skyldes ?

Er det fordi de ikke har overholdt de forpligtelser de skal i forhold til selskabsloven ? F.eks. om kapital krav/regnskab m.m. ?

Ser frem til jeres svar.

Bedste hilnser

Roar

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

For at svare på mit eget spørgsmål, som amino wiki jo også giver, så skriver amino wiki følgende:

En tvangsopløsning af et selskab er når du bliver tvunget til at lukke dit selskab og det derfor ikke eksisterer mere.
Man kan f.eks. få tvangsopløst sit selskab hvis:

* Man ikke har en revisor
* Man har tabt en del af sin kapital
* Man ikke har indsendt sit årsregnskab 
* Man ikke har en lovlig ledelse

Det er Erhvervs- og Selskabsstyrelsen der tvangsopløser selskaber og det er Skifteretten der gennemfører tvangsopløsningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - og TVANGSOPLØSNING som nævnt i linket kan så føre til direkte lukning men også med en egentlig bobehandlking - du finder det lidt ned i linket om du har løst/tid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for den uddybende forklaring i linket :)

Bedste hilsner

Roar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Et selskab under tvangsopløsning er et relativt nyt begreb,
som de finurlige embedsmænd har fået indskrevet i lovgivningen.

Men i realiteten er der ikke sket nogen opløsning og sagen er ikke
behandlet i nogen skifteret. Det eneste der er sket, er at erhvervsstyrelsen
af en eller flere grunde har besluttet, at selskabet skal opløses og har sendt
et brev herom og samtidig har opdateret IT-systemet med en navneændring.

Men selv om problemet med en manglende del af deres krav efterfølgende ER sendt
ind, så der ikke længere er noget udestående:

   Erhvervsstyrelsen fastholder alligevel kravet om opløsning,
  og på første skiftedag afsiger skifteretten så likvidations dekret
  og der udpeges en kurator til at administrere selskabet.

  Jeg har skrevet om dette til Styrelsen og kæret en sag til Landretten.

  Jeg offentliggør gerne min korrespondance om sådanne sager.

Staten poster virkelig mange penge udi iværksætteri og samtidig
gør systemet alt hvad de kan for at kværke så mange små virksomheder,
som det er dem muligt.

De er fuldstændig klar over hvad de gør.
Det er fuldstændig absurd.

-----------------------------------------------------------------------------------

Cookie - John Hannover:
jep - og TVANGSOPLØSNING
som nævnt i linket kan så føre til direkte lukning

Din blog  er om noget helt andet. Det du skriver om har intet
at gøre med det relativt nye begreb "under tvangsopløsning".

MVH fra Ejler Ottesen
Kontakt info

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Som alle ved, er tvangsopløsning jo eneste vej hvis et firma ikke overholder sine regler - ex ikke har en registreret direktør, ikke har bestyrelse, ikke afleverer regnskaber, hvilket jo er til stor risiko for dets leverandører og for det offentlige. Det har intet at gøre med at kværke små virksomheder men om at hjælpe små virksomheder med at svindlere eller selskaber uden ledelse eller kapital kan gemme sig under dække af at selskabet tager risikoen.

Der er lang frist fra ledelsen gøres opmærksom på evt formelle fejl, og en evt tvangsopløsning - en lang frist hvor selskabets tvangsopløsning problemfrit ophæves hvis den formelle fejl, ex manglende direktør m.m. er rettet

Gudskelov for tvangsopløsning som mulighed - faktisk skulle der nok være langt mere fokus på selskaber der ikke overholder kapitalkrav m.m. som kunne føre til flere tvangsopløsninger. Det er heldigvis også noget der er et vist forstærket fokus på som jeg fatter det.

Selskaber beskytter ejeren mod hæftelse, men skal pokker mig ikke misbruges - af samme grund har staten klogeligt sat stop for flere ukontrolable SMBA fra nytår - ikke et sekund for tidligt.

venligst John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Roar M Johansen:
Man ikke har indsendt sit årsregnskab 

Men dette kan vel eftersendes ? Og en tvangsopløsning kan trækkes tilbage fra Erhvervs styrelsen.

Mener forøvrigt også at en anden faktor kan være at pågældende ikke i tide har søgt om fritagelse for aflæggelse og offentliggørelse af regnskab Wink

Det at være under tvangsopløsning afstedkommer vel ikke altid at en endelig tvangsopløsning effektueres, hvis de pågældende forhold forinden er bragt i overensstemmelse med forskrifterne Wink 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Roar M Johansen:
Man ikke har indsendt sit årsregnskab 

Men dette kan vel eftersendes ? Og en tvangsopløsning kan trækkes tilbage fra Erhvervs styrelsen.

Mener forøvrigt også at en anden faktor kan være at pågældende ikke i tide har søgt om fritagelse for aflæggelse og offentliggørelse af regnskab Wink

Det at være under tvangsopløsning afstedkommer vel ikke altid at en endelig tvangsopløsning effektueres, hvis de pågældende forhold forinden er bragt i overensstemmelse med forskrifterne Wink 

ja da  fuldstændigt korrekt-

Der rykkes for regnskab i mindst - tror jeg - 6 uger - sendes bødeforlæg - gives advarsel om tvangsopløsning. Ved manglende regnskaber hvor tvangsopløsning ER skrifterets behandlet TROR jeg revisor skal sende det manglende ind for at attestere. Er det formelle fejl, som at man ikke har en registreret direktør klares det let ved at anmode om genoptagelse og selvklart har indsat en direktør

Et ApS må IKKE køre uden direktør eller indsendt regnskab, men fristen er lang og advarslerne mange og det er helt rimeligt i forhold til at ejer og direktør er beskyttet af selskabslovgivningen mod personlig hæftelse

Vil da godt, til min bemærkning om, at jeg synes det er en god ide at lukke for SMBA fra nytår (+ ændre en del love omkring eksisterende SMBA ex ejer-lån) tilføje, at der givet er masser af eksisterende SMBA som drives helt seriøst og ordentligt, så det er mere ud fra den undersøgelse styrelsen lavede, som viste større problemer med den form end med andre.

Om IVS så i øvrigt rigtigt er erstatningen vil jeg godt stille mig tvivlende overfor, men det er i alle fald en gratis stiftelse af selskab på den måde (1 kr i kapital) og kan jo erstatte noget om man vil.

Faktisk kunne lovforslaget måske ha givet en dispensation for omdannelse af SMBA til ex ApS under specifikke krav, i forbindelse med at man lukker ned for nystiftelser i SMBA, for det kunne måske være i alles interesse, at de som ønskede at skifte til ApS fik en eller anden dispensations mulighed omkring starten 2014 - for at rydde lidt mere op i selskabsformer?  Hm - bare en nat tanke, ikke voldsomt gennemtænkt (og jo heller ikke aktuelt muligt)

Kontrollen med IVS og ApS er i alle fald enklere og hænger sammen med tvangsopløsninger af de som ikke overholder krav

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)