Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken sagde nej, hva nu?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle det sidste skal du IKKE gøre! Det er regel nr. 1. Fordi hvis du af en eller anden grund kommer i økonomiske problemer med din virksomhed, så kan/vil osv banken Altid tage pant eller låse hvad du må have af indestående på din privat konto. Det må du Aldrig gøre! Prøv at forestil dig at du ikke har til mad osv fordi banken har låst din konto og kreditkort!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Per ChantBou:
Michelle det sidste skal du IKKE gøre! Det er regel nr. 1. Fordi hvis du af en eller anden grund kommer i økonomiske problemer med din virksomhed, så kan/vil osv banken Altid tage pant eller låse hvad du må have af indestående på din privat konto.

hvilket jo så også ganske godt forklarer hvorfor banker ofte netop kræver at man har det personlige engagement i samme bank. De kan så både følge den samlede økonomi og - ja trække penge der de vil hvis ting går galt - lettere i alle fald.

Uanset hvad, vil man også generelt blive mødt med krav om selvskyldnerkaution, og så kan banken jo kræve pengene af en, uanset man har dem i en anden bank, hvis man ikke overholder aftaler, så udgangspunktet er for mig ikke så meget om man  kan ha en masse penge privat og så skylde ens forretningsbank en masse samtidigt, men en kold realistisk fornemmelse af, at man ikke ret gerne skal skylde penge til nogen som kræver selvskyldnerkaution uden man selv er voldsomt overbevist om, at man ikke vil bringe sig i en situation hvor banken bliver nødlidende - men bare skal ha banken som en transaktionskonto - og så kan man som med fordel ha samme bank til begge dele - også fordi det andet idag er MEGET vanskeligt at opnå. 

trådstarter kan læse dette om FÅ EN GOD START MED BANKEN og send ikke dit materiale til bankerne - du skal ha en personlig aftale med dem og sidde med dem og præsentere, det andet vil de ikke finde seriøst nok tror jeg. Har du et eller andet at stille i sikkerhed kan du måske finde en bank du ikke har din privat økonomi i - ellers vil det i 2013 være svært

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsøger at åbne en fysisk butik... det er ret simpelt. Detailhandel. Jeg ved ikke hvor meget mere jeg kan skrabe budgettet... Der er sat 91000 af til varelager og ca. 50000 til depositum på lejemålet, resten (ca. 10000) er inventar, skiltning, poser, gavepapir osv

Jeg har siden marts haft virksomheden her fra min hjemadresse, som hobbyvirksomhed, og det er gået rigtig godt med et fint overskud. Nu er det bare vokset til et omfang så jeg ikke længere så køre det som hobbyvirksomhed og derfor ville jeg jo gerne gøre det til fuldtidsbeskæftigelse. Noget større osv

Jeg har selv ca. 25000 kr på en opsparing i banken. Dem er jeg selvfølgelig mere end villig til at smide i projektet. Det tænker jeg er et plus i forhold til andre banker.


I må undskylde at jeg er så længe om at svare, men jeg får ikke mails når der er indlæg på tråden... hmm....
 

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg er kommet frem til at jeg (og min mand) gerne vil flytte vores private bankforretninger med over i en evt ny bank. Jeg/vi tror SÅ meget på projektet at det er en "risiko" som vi gerne vil tage. Det må også vise at jeg er seriøs, risikovillig og satser ALT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle Brohus:
g jeg er kommet frem til at jeg (og min mand) gerne vil flytte vores private bankforretninger med over i en evt ny bank. Jeg/vi tror SÅ meget på projektet at det er en "risiko" som vi gerne vil tage. Det må også vise at jeg er seriøs, risikovillig og satser ALT.

lyder fint - Jeg tror også det er lidt en vildfarelse at tro, man kan ret meget andet som nystartet. Har man ikke sin privatøkonomi i samme bank kan man være 99% sikker på, at banken vil kræve - enten 100% sikkerhed i et eller andet fysik af reel værdi - eller, og normalt altid - det som hedder selvskyldnerkaution hvilket betyder, at man jo personligt hæfter for alt - og det gør man så i øvrigt i personlig virksomhed ALTID hvis man går konkurs, og så henter de også de penge de kan i ens anden bank, så man har ikke en formue i fred der, og det ville også være tosset i forhold til personlig virksomhed. Banken må heller ikke låse eller tømme ens budgetkonto grundet ens virksomhedsproblem, det er der flere domme for (ankenævn og det ved alle banker) - De har ikke ret til at lade folk sulte men skal respektere samme regler som andre kreditorer - også specielt i forhold til konti som er budget/mad - så man skal bare sørge for at der er konti som er dedikeret til de formål, så må banken ikke bare tømme.

Eneste måde at være fri af den personlige hæftelse som til syvende og sidst kan koste en alt hvis det går galt er - enten at stoppe i tide eller i alle fald max stifte en gæld man kan klare i det personlige - eller stifte selskab hvor man er fri af personlig hæftelse men IGEN - banken kommer givet til at kræve personlig hæftelse for deres konto - selvskyldnerkaution, i et nyt selskab, og så er man lige langt

I disse tider oplever flere og flere tilmed, at leverandører vil kræve enten forudbetaling eller personlig hæftelse af selskaber, så ofte er man tvunget ud i at tage den risiko. Dette tror jeg vil blive endnu mere almindeligt for hovedleverandører til de kommende IVS selskaber

Når I har samme bank, så sørg for, at der aldrig er et stort træk på den konto i bruger til virksomheden og samtidigt står større penge på de private konti - flyt mellem jeres konti (via mellemregning) for det er tosset at betale måske 10% i udlånsrente på den ene konto, og så få 0,2% indlånsrente på den anden Smile

Pas på jer selv bare. Sæt en grænse for hvor meget gælden ialt må blive før I evt vil trække en grænse - hold et budget og byg op stille og roligt så økonomien kan følge med, så kommer det til at gå godt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder mere og mere til crowfunding, fordi det er med til at bryde bankernes diktatur.

En fyr, Emil, prøvede kickstarter.com. Han skulle skaffe £20.000 til et brætspil, men nåede i første omgang kun £14.000. Men det var nok til, at han gjorde et nyt forsøg senere og fik sit projekt financieret. Der er mange andre eksempler.

Find ud af, hvad du kan tilbyde indskyderne. Det kan være alt lige fra rabatkuponer, gavekort og 2. sorteringsvarer til hjælp med råd og vejledning om hobbyting.

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

booomerang.dk har nu haft LANG tid til at godkende mit projekt men stadig uden at der sker en dyt ved det. Så nu går jeg videre til kickstarter

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at du skal være US, Canadisk eller UK borger for at kunne etablere en kampagne på kickstarter. Alternativt kan du søge danskere der bor i USA om de kan hjælpe.

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

arghh... pokkers.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)