Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken sagde nej, hva nu?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sendte for 2 uger siden alt mit materiale til banken, forretningsplan, budgetter til den store guldmedalje og info om min leverandør, men de sagde desværre nej. Ikke fordi det ikke er en god idé og har potentiale til at blive godt, men simpelthen fordi de ikke låner ud til opstart af erhverv lige nu, når jeg ikke selv kan smide en pose guld oveni. Så mit spørgsmål til jer amino'er er hvad nu?? Et godt råd om hvor jeg går hen herfra... Jeg skal enten skaffe 60.000 kr selv eller finde en anden finansieringsmulighed.

 

VH Michelle Brohus

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du intet at smide selv ? .... Persoligt havde jeg nok ventet X antal måneder og sparet pengene op, og så ellers nedpriotere alt der hedder nyt tøj, by turer osv (Evt nedgradere bil eller lign) - Men det er trods alt forskelligt hvad folk ønsker. 

Du kunne prøve en ny bank, eller måske herinde på Amino kapital.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er lettere sagt end gjort, men hvad med at finde et par (ekstra) jobs rundt omkring? 60.000 kr. vil da være hurtigt sparet op, hvis du ofre et år og lægger nogle af de fornøjelser til siden. 

Men spørg dig selv om de 60.000 kr. virkelig er en forhindring for ikke, at kunne komme igang allerede nu. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken virksomhed du vil starte. Hvis det er en handels virksomhed hvorfor så ikke starte for mindre og arbejde sig op til målet?

Blot nogle forslag.  

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Brohus86:
Sendte for 2 uger siden alt mit materiale til banken, forretningsplan, budgetter til den store guldmedalje og info om min leverandør, men de sagde desværre nej. Ikke fordi det ikke er en god idé og har potentiale til at blive godt, men simpelthen fordi de ikke låner ud til opstart af erhverv lige nu, når jeg ikke selv kan smide en pose guld oveni. Så mit spørgsmål til jer amino'er er hvad nu?? Et godt råd om hvor jeg går hen herfra... Jeg skal enten skaffe 60.000 kr selv eller finde en anden finansieringsmulighed. VH Michelle Brohus
Find en anden bank. Undersøg på forhånd lidt om hvem (banker) der er klar til at tage nye kunder. Og så bare på den igen.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skanderup
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Fra  BilligFlash.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som før nævnt så kunne en ide også være en investor/partner. Udover at det vil tilføre dig de nødvendige finansielle ressourcer, så kan det også tilføre meget andet fx erfaring, eller andre områder hvor du måske ikke står så stærk. Det kommer selvfølgelig lidt an på hvad din virksomhed skal sælge. Hvis du sender en PB, så kan jeg da give dig min personlige mening til hvor jeg ville lede efter kapital.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå på Indiegogo og benyt crowd funding hvis din ide er god og du mener der er et godt potentiale for det. Så slipper du for den bekymring som man har når man er i lommen på en bank eller investor.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Sparbank (Spar Nord hedder de vist idag). De har bla. en afdeling i København ved Rundetårn - vistnok på adressen Åbenrå nr. XX....

De har særlig fokus på innovation - og var i fjernsynet for et par år siden - netop fordi de er anderledes end de traditionelle (grådige, dumme, samfundsdegraderende) banker...

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input allesammen. Jeg har nu oprettet noget crowdfunding på booomerang.dk... de er dog noget længe om at godkende mit projekt, men hva...

Jeg har samtidig sendt mit materiale til 5 nye banker. De fleste jeg har talt med, vil dog have at jeg samtidig flytter mine private bankforretninger over til dem samtidig, så det skal jeg lige regne lidt på.
 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle,

Du skriver ikke hvad du vil lave, eller hvad pengene skal bruges til. Men genovervej evt. din plan, og se på om ikke du kan starte op for mindre end det beløb du først havde satset på at rejse. Langt, langt de fleste iværksættere kan starte op på et mere skrabet budget end drømmescenarie. Måske må nogle investeringer vente, og forretningsmodellen tilpasses. Det vil måske tage længere tid at komme op i hastighed, men at booste sin opstart for lånte penge, der skal betales, er heller ikke altid lykken.

Skal du have noget produceret, kan det naturligvis være vanskeligere, sa der vil være opstartsomkostninger, minimum antal etc. Men du skriver som sagt ikke hvad du vil lave.

Mvh Carsten

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michelle Brohus:

Sendte for 2 uger siden alt mit materiale til banken, forretningsplan, budgetter til den store guldmedalje og info om min leverandør, men de sagde desværre nej. Ikke fordi det ikke er en god idé og har potentiale til at blive godt, men simpelthen fordi de ikke låner ud til opstart af erhverv lige nu, når jeg ikke selv kan smide en pose guld oveni. Så mit spørgsmål til jer amino'er er hvad nu?? Et godt råd om hvor jeg går hen herfra... Jeg skal enten skaffe 60.000 kr selv eller finde en anden finansieringsmulighed.

Ville du selv låne penge til en person som ikke selv smider nogen penge i projektet?

Jeg tror ikke nogen anden bank vil hjælpe dig heller. Og så er min personlige holdning den, at jeg syntes at en virksomhed der allerede fra start af er forgældet, er en  syg virksomhed. Start op ugen gæld!

Held og lykke!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)