Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivilligt forlig - Skal, skal ikke

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

apsmike:

Banken siger de vil lade gælden stå i 2 år før de vil tage fat i mig igen, så er der også kommet afklaring på det sidste og jeg kan måske bedre lave en aftale med dem der.

Der er ren og skær overkill, at bruge penge på at få en advokats vurdering af det frivillige forlig.  Det er normal praksis at banken gør gælden op og får skyldner til at acceptere beløbet frivilligt. Ligesom jeg er ret sikker på at vis ikke forliget underskrives - så vil Banken sende den i fogedretten.

Hvis der skal bruges penge på advokat så giver det kun mening, hvis man tilsigter en samlet løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det er normal praksis at banken gør gælden op og får skyldner til at acceptere beløbet frivilligt. Ligesom jeg er ret sikker på at vis ikke forliget underskrives - så vil Banken sende den i fogedretten.

Hvis der skal bruges penge på advokat så giver det kun mening, hvis man tilsigter en samlet løsning
enig i det første og tror som jeg skrev fra første indlæg heller ikke der bydes på store alternativer . men netop pt 2 med samlet løsning og måske en akkord er min begrundelse for måske at se en advokat, for hvis den største kreditor er større end banken (husker ikke detaljer) og et forlig med banken kan komme i vejen for forlig med ham, så er det surt (og kender jo ikke detaljer i bankforliget helt)

Omvendt, jeg tror jeg er mest enig med Henrik, for hvis forliget med banken ikke omfatter andet end 2 års fred og 8,2% rente (og dog anfordring) så tror jeg ikke det kommer i vejen, snarere baner det måske vej for en afklaring som den store kreditor behøver. Omvendt sætter et forlig en forhandling om nedsat betaling til alle lidt i stå

- så ja - jeg personlig ville skrive under og så tage fuld dialog med største kreditor .- eller måske inden underskrift, sige til største kreditor at NU har du en god aftale med banken og du glæder dig til også at finde en afbetalingsordning med største kreditor.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget!

Og det ene udelukker vel nødvendigvis ikke det andet?

Forstået på den måde at når jeg vedkender mig jeg skylder banken, at jeg om 2 år hvis ikke jeg er kommet til penge evt. kan forhandle en akkord med dem?

Endnu engang tusinde tak for jeres svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du skal sgu være lykkelig over din bank kun tager 8 % i rente.  Jeg har lige set en ligende sag hvor der skyldes 440.000 kr til Sydbank. Den sindsyge bank tager kun 16.25 % i rente   fuldstændig vanvittigt !!

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt det hvad folk har skrevet indtil videre.

1. Du skal intet underskrive

2. Få fat i en advokat.

3. Tag den derfra.

Alt andet gætteri fra vores side kan kun fører dig til forvirring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad får dig til at tro at vi gætter? Man skal ikke have været i en bank længe for at se hvad det drejer sig om....

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tesnjak:

Glem alt det hvad folk har skrevet indtil videre.

1. Du skal intet underskrive

2. Få fat i en advokat.

3. Tag den derfra.

Alt andet gætteri fra vores side kan kun fører dig til forvirring.

Sikke noget vås.

Gælden er der, den er reel og trådstarter vedkender sig den. Banken bliver MEGET sure, hvis du begynder at spille op til dans her.

Der er ingen tvivl om, at 8,20% i rente er yderst moderat og det fås faktisk kun billigere, hvis man har stor formue og mange bankforretninger. Bankens vilkår er helt fair, så ikke at indgå et forlig med dem (der absolut intet ændrer for trådstarter) er dumt.

Trådstarter kan ikke forhandle om forligets indhold, men han kan senere forhandle om gældens størrelse, renterne på gælden etc. Det vil forliget ikke ændre noget på.

Det påvirker heller ikke relationerne til andre kreditorer, da banken ikke forfordeles i denne sag. Tværtimod giver de jo gode vilkår da de parkerer gælden i 2 år, til manden er kommet lidt til hægterne.

Med denne parkering, kan han jo netop gå til de øvrige kreditorer og sige: Ved du hvad, jeg vil gerne indgå en aftale med dig om, at jeg afvikler et ret stort beløb hver måned til dig i to år, efter hvad der ligger indenfor min formåen og indtægt - til gengæld halverer du min gæld og sletter renterne.

Dette KAN lade sig gøre og hvis jeg fik et så oprigtigt og ærligt tilbud fra en debitor, så ville jeg give ham muligheden. Hvis han til gengæld ikke lever op til det lovede, ja så ryger aftalen i sin helhed og han ender med at betale hele gælden!

Hvis en advokat skal ind over - så er det det, han skal bruges til. Advokaten kan ikke få banken til at droppe forliget, da der så bare vil falde dom om det i en retssal, når kautionspapirerne smides på bordet.

Her er iøvrigt en god lejlighed til at nævne: SKRIV ALDRIG under på en kaution for din virksomhed. Så hellere lade den dø. Alt for ofte har jeg set folk komme i klemme i de her (mig selv inklusive).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i alt Flemming i alle råd- og som sådan også i 

Flemming:
Her er iøvrigt en god lejlighed til at nævne: SKRIV ALDRIG under på en kaution for din virksomhed. Så hellere lade den dø. Alt for ofte har jeg set folk komme i klemme i de her (mig selv inklusive).

MEN  vi må også forholde os til virkeligheden og hvis man bestemmer at man aldrig vil være selvskyldnerkautionist - ex for erhvervskonto i lille nystiftet ApS - og vent og se med IVS, så vil man lukke en masse døre og nok ikke få konto

KAN man undgå selvskyldnerkaution i forhold til banken, skal man da, men det vil ofte være rent ud ikke muligt. Overfor kreditorer generelt - er det absolut muligt (igen nok sværere i visse fald med kommende IVS)

Man må så med selvskyldnerkaution i forhold til banken ha disciplin nok til at kontrollere sin bankkonto så den ikke løber løbsk. -

(og det er ikke kun ved lån men blot at få erhvervskonto til ApS - og vil man slet ikke trække lån/kassekredit, kan det jo være helt ligemeget med bankkautionen :)) Så må man lade virksomheden lukke hvis man ikke kan betale kreditorerne uden træk på banken)

At tro man 100% kommer uden om selvskyldnerkaution til bank i små nystartede ApS uden sikkerhed og i IVS, vil ikke være voldsomt realistisk desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer,

Tak endnu en gang for jeres råd og vejledning.

Som nogle har skrevet så er det sådan at man i dag stort set altid skal underskrive et selvskyldnerkaution, hvilket i mine øjne også kun er rimeligt! Man må jo trods alt stå lidt på mål for sine handlinger.

Efter en lang snak med banken fandt jeg frem til:

1. Det er ok at underskrive i min situation - Jeg kan alligevel ikke løbe fra det grundet min selvskyldnerkaution som var et must for at kunne starte dengang.

2. Banken tilskriver først renter når saldoen betales - Dette betyder også at de vil imødese en akkord ordning uden tilskrivning af renter hvis såfremt det ellers hænger sammen med de øvrige kreditorer.

Alt i alt ser det nogenlunde fornuftigt ud. Jeg har opført mig ordentligt i forhold til min bank og kreditorer, nogle ville måske mene at jeg var for ordentlig. Det betaler jeg så også prisen for. (Det kan bedst betale sig at kende til procedure inden man lukker sin butik) 

Mvh. 

Mike

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)