Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre billeder til DropBox, - men i lavere opløsning??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér,

Jeg skal vise nogle billeder til kunder i Dropbox for udvælgelse, men er ikke interesseret i, at overføre billederne i fuld størrelse..

Nogen der ved, hvordan jeg kan overføre billeder i lavere opløsning(thumpnail?) til DropBox???

 

Tak for svar :-)

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker om der er en mulighed for, at trække over fra den ene mappe til den i DropBox, og så "overfør som lille fil", a la, når man skal sende billede med email.

Kan selvfølgelig croppe og ændre i PhotoShop først, men det tager bare så lang tid, når jeg sidder med flere hundrede fotos :-/

Fra Spøttrup
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Drengeunivers.dk Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MioMio

Brug dit Photoshop til denne opgave.

Menu
File --> Script --> Image processor

Og vælg hvilken mappe du skal arbejde i og lige nede under kan vælge om de skal gemmes i en ny mappe. Under den funktion, kan du så vælge hvilken størrelse dine billeder skal have.
Sæt marker on - - Resize to Fit f.eks. 300*200 og Photoshop sætter så de rigtige målforhold op til at matche den "closest value" til dit valg.

Lær denne funktion at kende og du kan få meget ud af at bruge Photoshop.

Lege med dit Photoshop, det både sjovt og lærerigt
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu du bruger Photoshop, så har du måske også Photoshop's bedste ven - Adobe Lightroom?

Her er det i hvert fald ganske nemt at eksportere en stor mængde billeder både en anden størrelse og PPI og hvor du også hurtigt kan tilføje et lille vandmærke, hvis billederne kun skal bruges til udvælgelse.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Til de små virksomheder som foretrækker gratis software kan jeg anbefale ImageMagick.

Herefter kan et automatisk job (batch) håndtere alle de billeder man ønsker.

Eksempel: convert -resize 1200x1200\> -quality 80 -auto-orient *.jpg output/out.jpg

Specielt auto-orient er specielt nyttigt til de mange windoze brugere, uden smarte billedefremvisere. Eller kan Windoze 7-8 selv finde ud af at vende billederne rigtigt? ;-)

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)