Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs, eller akkordordninger - 2 år efter lukning af virksomhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forum.

Jeg har brug for nogle kyndige meninger til min problematik.

i 2011 lukkede jeg min virksomhed. Siden da, har jeg fra dag et været igennem nogle forskellige ting

Gældsposten ser ud således.

Kreditorer ( 500.000 )

Bank ( gæld fra virksomhed 350.000 )

Offentlige ( 92.000 )

Gældskompaniget - Tog min sag ind, og prøvede at iværksætte en plan for min gæld. De var dog slet ikke handlekraftige og erfarene nok til at tage en sag ind som denne.

Derefter Advokat, Anbefaltet af min bank.

Sagen er nu den, at advokaten har handlet sig frem til en akkord, der kræver at der skal rejses i omegnen af 100.000 mere for at lukke sagen ned. Banken skal stå for finansieringen, men for at de vil gøre dette, skal der foreligge nogle faste rammer.

Told og skat, Skal acceptere skrifteligt, at de modtager 1.500 kr/md

Afdrag til bank på omkring 5.000 / md.

Jeg har fremført underskud til at kunne dække mig i 1,5 år fra nu af. Jeg har overhold afdrag fra dag 1, og været i fast arbejde fra dag 1. ikke stiftet mig ny gæld m.v. Hvis jeg vælger at gå akkord vejen, er jeg tvunget til at skulle avancere mig fra mine faste 24-26000 brutto om måneden til i omegnen af 35.000 på 1,5 år. Hvilket er muligt, men presset. Hvis jeg ikke har nået dette, så kan jeg alligevel ikke overholde de afdrag der er sat med bank og skat.

Jeg snakkede i dag, med en rådgiver fra told og skat, som skulle stå for accepten af aftalen. Dog var det alligevel ikke ham, da han kun kunne aftale forlig, hvis man betalte a-skat. Så jeg skal videre i systemet. 

Dog tog han et grundigt kik på min økonomi, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke havde søgt gældsanering. den ville i følge ham kunne gå igennem, og efterlade mig langt bedre stillet end ellers. - Totalt modsigende af hvad min advokat siger. Jeg skulle finde en anden bank til min lønkonto og stoppe samtlige afdrag. 

Jeg har været erklæret insolvent fra febuar og 6 mdr frem. Det lader nu til, at den største af kreditorene køre den videre i fogedretten, da jeg endnu ikke har kunnet fremskaffe de ting der skal til for at banken ville stå til rådighed.

Hvad er op og ned ? 

jeg har skrevet til advokaten - men da han har 20.000 ude at stå, vil jeg mene at det svar der kommer tilbage tjener ham bedst. 

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdatering 12.53.

Jeg har nu endeligt snakket med de rette mennesker ved skat - Som vurdere min betalings evne til 5500 kr. Grundet mit personfradrag.

De tager ikke hensyn til mine private forhold.

Jeg har givet beskeden videre på telefonsvare til min advokat samt mail og afventer hans svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan læse lidt her om gældssanering
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html
Om du kan opnår det vil du kunne få lidt overblik over der, en vigtig forudsætning er generelt, at du ikke skal kunne se dig ud af gælden ved almindelig afvikling

god vind med det
John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke forstå du skriver offentligt omkring dette. Men eftersom du gør det, vil jeg anbefale dig at søge gældssaneringi dag. Her kan du enkelt og nemt få afklaret hvordan du står i forhold til dette.

Angående Trangsbeneficiet og hvormeget du kan beholde selv pr. måned. Tror jeg ikke du skal regen med at det eneste du skal af med er 5.000 kr. Prøv at læs denne side: http://www.familieadvokaten.dk/emner/643.html

Jeg kan kun anbefale dig at stille et budget op, og alle dine kreditor på en liste.

Så kan du evt. skrive til dem at du forventer en nedskrivning af gælden med x antal % og at alt rente tilskrivning ophøre.

Du få jo nok ikke skat med på ideen :-) Men de andre kreditore vil helt sikkert forhandle.

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En vigtig ting at tilføje som jeg glemte i farten.


Advokaten har netop forhandlet akkord ordninger. Det beløb kreditorer skal afregnes med, skal rejses i banken. Banken vil kun gå med til forøgelsen, hvis skat indgår en aftale. Og den aftale har Skat så skudt ned nu.

Altså.. akkord løsningen ser ud til at blive sunket, med mindre en advokat har andre beføjelser når det kommer til forhandling med told og skat. 

Og hvorfor jeg poster dette offentligt - Jeg synes der er for lidt aktuelt at finde rundt omkring, for andre i samme situation -> og desuden så er det her ret anonymt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes da godt du kan lade din advokat tage kontakt til skat på dine vegne. Han KAN ha en anden vinkel på det. 

Du så linket om gældssanering og kan og bør jo tale med advokaten om det, men jeg er da også mest for en akkordordning hvis den kan falde på plads

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en frivillig akkord ikke kan opnås - er der da mulighed for at prøve at få en tvungen akkord igennem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)