Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop, virksomhed, CVR - Hvilken rækkefølge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gode brugere på Amino :)

Endelig er mine planer så småt ved at tage form og der er kommet langsomt gang i processen. Det er så her, at I og denne tråd kommer ind i billedet, med henblik på den "korrekte" rækkefølge, så det hele kommer bedst i gang helt fra start.

Jeg skal starte en webshop og har fundet både det helt rigtige domænenavn for mig og ikke mindst, valgt et varesortiment der skal forhandles på shoppen. Så langt, så godt :)
Roder allerede nu med en demo hos SmartWeb og lurer sideløbende lidt på hvor mine varer skal "komme fra". Spørgsmålet er så - Hvad nu? Og hvornår er det, at en Virksomhedsoprettelse (Altså CVR-nummer o.l.) kommer ind i billedet. Er det nu, eller først når webshoppen er helt klar?

Og hvad er i så fald "næste skridt", for at gøre det på den mest optimale og korrekte måde? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan stifte personlig virksomhed - CVR på ganske få dage så det er ikke så afgørende. Du kan stifte når du er sikker på du skal bruge CVR og vil begynde at ha drift - og er du sikker, sker der intet ved at gå igang med stiftelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på, at det kommer til at ske, det er slet ikke nær det. Det eneste der ikke er sikkert, endnu, er præcis hvornår det sker. Altså, her tænkes på hvornår det hele "går i luften" og hvornår der er varer i shoppen, klar til at sælges :)

Mine spørgsmål opstod i takt med, at jeg ville købe mit påtænkte domæne, da der var en fin lille rubrik hvori man skulle udfylde ting som Firmanavn, CVR-nummer o.l., som lige pt. ikke er på plads. Det var derfor interessant for mig at kende rækkefølgen, da det omvendt, når man skal oprette et CVR-nummer, hedder sig, at man skal registrere sin virksomhed - Og kan man det, når den endnu ikke er tilgængelig? :)

Håber, at mine spørgsmål giver mening og tak for dit hurtige svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
da det omvendt, når man skal oprette et CVR-nummer, hedder sig, at man skal registrere sin virksomhed - Og kan man det, når den endnu ikke er tilgængelig? :)
ja absolut - den er normalt ikke tilgængelig før man registrer den og den kan sagtens registreres og bare ligge og vente på at alle aftaler kommer på plads

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak :)

Lige imens jeg har dig. "Firmaets navn", er det webshoppens domæne? F.eks. Minbutik.dk? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
Lige imens jeg har dig. "Firmaets navn", er det webshoppens domæne? F.eks. Minbutik.dk? :)

1 - det bestemmer du - forudsat det ikke er brugt allerede - så det må du google og søge via f.eks. cvr hvor du vil se bla.a et ApS under navnet min butik Aps De har ikke domænet minbutik.dk

Jeg kan ikke sige om du ville få godkendt minbutik i et ord som firma - måske - men ville ikke ha noget der lå tæt op af andre, sæt de lavede noget skidt

2 Jeg ville nok ikke ha .dk efter firmanavnet det er er jo typisk domæne - men mere kan jeg ikke sige om det

3 i første omgang kan du bare stifte for i virkeligheden hedder et personligt selskab dit navn, men du kan så give det et "trademark" - kalde navn når du er klar - jo før jo bedre hvis du vil gi det lidt beskyttelse og samme med domæne

jh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Minbutik.dk var egentlig blot et eksempel :) Jeg tænkte blot, at hvis mit domæne nu var Minbutik.dk, om det så ville være oplagt at kalde firmanavnet Min butik, eller om det er en tosset idé :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

xxkasper:
Minbutik.dk var egentlig blot et eksempel :) Jeg tænkte blot, at hvis mit domæne nu var Minbutik.dk, om det så ville være oplagt at kalde firmanavnet Min butik, eller om det er en tosset idé :)
nej nærmest oplagt Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker endnu en gang for dit svar :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)