Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momshåndtering på markedsplads..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Dentlet Aps Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er i færd med at søsætte en international handelsplads.

På handelspladsen vil der være leverandører fra både Danmark, EU og resten af verden. Køberne til denne markedsplads findes rundt i hele verden. Det er en lidt speciel branche, hvor de professionelle ikke nødvendigvis er momsregistrerede (Buyer, No VAT Registration).

Min store udfordring er at forstå og håndtere momsen i dette setup. Jeg har ingen fag-ekspertise, men har forsøgt at læse mig lidt frem til, hvordan momsen skal vises til køberne på produkterne der sælges. 

Vendor Buyer
  No VAT Registration VAT Registration
VAT registered (vendor country) Vendor (country) VAT No VAT
VAT registered (buyer country) Buyer (country) VAT No VAT
Same EU country (as buyer) VAT as Country VAT as Country 
Not EU No VAT No VAT

Jeg vil meget gerne i kontakt med nogle af Jer der har erfaring indenfor moms og handel på tværs af landegrænser. Jeg benytter en Magento shop som markedsplads og forventer at skulle udvikle et lille ekstra modul til netop at håndtere dette moms setup.

Er der nogle af jer derude der har haft lign. udfordringer eller har faglig erfaring med ovenstående?

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

| Mikael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er saa komplekst et spoergsmaal, at et fuldstaendigt svar er en stoerre mundfuld. Du skal eksempelvis vaere opmaerksom paa at nogen lande har omvendt betalingspligt for moms paa nogle produkter. Eksempelvis paa nogle former for elektronik. (Regler som ogsaa er undervejs i Danmark).

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Dentlet Aps Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er et komplekst setup..

Heldigvis er der ikke tale om elektronisk udstyr. Hvad mener du med omvendt betalingspligt Henrik?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Omvendt betalingspligt er situationen, hvor sælger i stedet for som normalt ligger moms på i stedet skal sælge varen momsfrit. Det er i stedet køber som i stedet skal afregne på salgs- og købsmomsen.

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Dentlet Aps Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for afklaringen Henrik, det var også sådan jeg tænkte det, men spurgte for en sikkerhedsskyld.

| Mikael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)