Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til opstart som freelancer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg skal til at lave lidt freelance salg ved siden af mit fuldtidsarbejde, og jeg trænger derfor til et par gode råd.

Jeg regner ikke med at tjene over 50.000 det første år, så hvad gør jeg mht. anskaffelse af cvr nummer (er det nødvendigt), hvis det ikke er hvordan skriver jeg så en regning, når det er på provision?

Er der krav til min adresse, eller er dette blot for at der SKAL være en registreret adresse på en virksomhed?

Hvis der andre gode råd i har for at jeg ikke laver en rookie-mistake, så sig gerne til !

På forhånd tak :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas Hedehus Kjeldsen:

 

 

Jeg regner ikke med at tjene over 50.000 det første år, så hvad gør jeg mht. anskaffelse af cvr nummer (er det nødvendigt),

Der er noget du misforstået mht. de 50.000 kr. Der er tale om en omsætnings grænse på 50.000 kr. inden 12 måneder. det er absolut ikke det samme som en fortjeneste på 50.000 kr. 

 

Har du iøvrigt undersøgt i din ansættelseskontrakt om du må have andet arbejde?

 

 

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var selvfølgelig også forkert formuleret. Der bliver ikke omsat for over 50.000, ikke engang i nærheden. Det er kun for at prøve det af :)

Det arbejde jeg skal udføre er meget småt og kun for at hjælpe en lidt igang. Det er en virksomhed som aldrig ville have råd til at benytte sig af en ekstern salgsafdeling, så jeg går ikke ud fra at det er i strid mod kontrakten?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niklas Hedehus Kjeldsen:

 

Det arbejde jeg skal udføre er meget småt og kun for at hjælpe en lidt igang.

Hvorfor så overhoved overveje at starte et firma? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det også spørgsmålet om det er nødvendigt? Eller om man kan skrive regninger uden?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved meget om det.

Og så må man jo selvfølgelig starte i det små :)

Tilmeldt 2. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas Hedehus Kjeldsen:

Jamen det også spørgsmålet om det er nødvendigt? Eller om man kan skrive regninger uden?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved meget om det.

Og så må man jo selvfølgelig starte i det små :)

Du må omsætte for op til 50.000 kr. om året uden at have et CVR nummer. Når man ikke har et CVR nummer kan man ikke opkræve moms, hvilket heller ikke er nødvendigt så længe man holder sig under de 50.000 kr. Køb en regningsblok - skriv en regning og noter dine indtægter og udgifter i en notesbog, eller på et regneark. Dine indtægter opgiver du som B-indkomst på din selvangivelse, udgifterne kan du trække fra. Det er vigtigt, at du kan dokumentere din omsætning over for skattefar, at den ikke overstiger de 50.000 kr.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)