Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komme videre efter konkurs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For at sidde med billigere husleje ville vi købe et hus frem for leje, men kæresten blev afvist i at låne noget som helst i Nordea bank fordi hun deler adresse med undertegnet, som er under konkurs, de vurdere hende faktisk IKKE kreditværdig af netop den grund, og sagde hun faktisk ikke kunne låne til noget som helst, så længe hun delte adresse med undertegnet, uanset om vi har fælles økonomi eller ej.

Er det virkeligt umuligt at finde en bank eller realinstitut som kan indse vi ville have flere penge til rådighed hvis hun købte hus, frem for vi bor til leje i hus...?

Alternativt må vi jo "officielt" gå fra hinanden, så hun igen er kreditværdig, men det kan da ikke være rigtigt man skal snyde system på den måde, men kan se på internet søgning, at nogle har måtte benytte sig af den løsning.

Nogen der kender en bank der kigger på personen, og ikke på hvem der bor på samme hustand, som ellers også står oplyst på RKI.dk

"Når der søges i RKI registret, sammenholder systemet både navn og adresse, og det er altså kun den søgte person, der fremstår som dårlig betaler. Hvis en anden person bliver registreret som dårlig betaler på din adresse, får det derfor ingen betydning for din kreditværdighed."

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ærligt, så tror jeg det kommer til at knibe med at finde en bank der vil hjælpe jer. Spørgsmålet er om det er energien værd, at forsøge, for jeg tror det er OP af bakke.

Spørgsmålet er om ikke det er billigere at i finder en billigere lejlighed/hus. Uanset er det bedst at leje end at eje, hvis man står med gæld der ikke kan betales til andre. (faren for at de tager huset, samt mulighed for boligsikring m.m.)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan de jo ikke tage huset hvis det er hende hus, bare fordi vi bor sammen.

Jo, det er måske op af bakke, men i forhold til at bo til leje, så tror jeg det er det værd, hvis det altså er muligt, for efter hvad jeg kunne google mig frem til, så burde det faktisk være muligt for hende at låne penge, selvom banken havde en helt anden opfattelse.

Lejlighed er udelukkket, og leje andet hus orker jeg næsten ikke, har været et mareridt her i huset de sidste 2 år, orker næsten ikke samme tur igen, og syntes heller ikke vi vil byde børene det, det ville være bedre for dem at vi ikke skulle flytte frem og tilbage, fordi lejemålet ikke virker for os,

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)