Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af hus

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg svarede ud fra salg sorry da du har spurgt om begge - Dine rente udgifter vil dog altid være fradragsberettigede som renter. Jeg vil ikke mene de heller ved udlejning har noget med overskud at gøre, for de trækkes jo forsat fra som renteudgifter - så det fradrag vil du ikke miste men jo heller ikke få dobbelt op ved at både har rentefradrag og fradrag i fortjeneste ved udlejning og er det din private ejendom ville jeg mene de bare forsætter som helt almindeligt rentefradrag - samme sag i princippet men i alle fald ikke dobbelt op vel

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at bruge denne tråd da jeg kan se den er åbnet igen idag.

Gælder samme regnskabsprincipper såfremt man udlejer del af et hus? Den udlejede del skal ses om en selvstændig bolig (er dog ikke registreret) som selvstændig, men har eget køkken, bad, indgang etc? Personen der skal bebo det kan modtage boligsikring, og jeg har haft kontakt med kommunen(sendt tegninger, billeder etc. og fået godkendelse for at hun kan modtage boligstøtte)

pft.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at sætte et overskud ind på forskudsopgørelsen vedr. udlejning af vores hus.

Kan det passe at hele personfradraget ryger væk og man skal betale en højere skat. Efter overskud tastet ind er skatteprocenten på 41 % hvor den normalt var 37 for mig.

Overskuddet er huslejeindkomst - udgifter, ikk?

min årlige lejeindkomst er 100000,- og udgifter, såsom ejendomsskat, kontigent til forening, ejendomsadministrator, udgør 10.000 per år. Dvs jeg har et overskud på 90.000, som jeg skal påføre på forskudsopgørelsen rubrik 111, hvilket jeg har gjort og så er hele personfradraget væk samt at jeg skal betale en højere skatteprocent. Hvordan hænger det sammen?

Eller er overskuddet minus renteudgifter, så man får et resultat efter renter? og det er det, der skal noteres i rubrik 111?

Håber der er nogen, som kan uddybe om det jeg gør er korrekt.

I så fald, kan jeg ikke se fordelen i at udleje huset, og taber faktisk reelt mere end hvis det var vi havde solgt det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

måske en god ide for dig at lade en revisor lige gå dit regnskab igennem - det vil ikke være dyrt, find en hos www.agera.dk gratis tilbud (amino selskab)

Ja det er indtægter minus udgifter der er dit resultat og renter behandles som personlige renter og kommer på den personlige selvangivelse hvis du ikke bruger VSO eller Kapitalafkastordning, som er noget mere komplekse og nok i sig selv kræver revisor

Hvordan indtægten først nedsætter dit fradrag og dernæst øger din trækprocent? Jo det er for at få betalt skat af den ekstra indtægt via den alm indkomst se evt også http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatvedpersonligindtjening.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå, at du anvender VSO eller KAO. Du får nok brug for en revisor til diverse opgørelser under den ene eller den anden ordning.

Ved at bruge disse ordninger kan du få renteomkostninger fratrukket i den personlige indkomst i stedet for kapitalindkomsten. Du kan også slippe billigere med skatten, hvis du ikke bruger de penge du får ind i husleje til privatforbrug.

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor HD (R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar.

Skal man opsøge revisor først når året er omme, altså ved indberetning af selvangivelse? Eller er det normalt man gør det allerede ved forskudsopgørelse?

Ja, nok en god ide at lade en revisor kigge igennem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg foreslår et formøde med en revisor der ligge sætter regnskabsregler op og sikrer korrekt brug af VOS eller Kapitalafkastordning ganske kort - og så kan I hurtigt ha et tal til forskudsopgørelsen - og så kan han være med ved afsluttende regnskab. Det lyder relativt ukompliceret og dermed ikke så dyrt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)