Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første Webshop - Prestashop nemmest/mest logisk eller andet ? (Wordpress erfaring)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidder med en kollega der har en hjemmeside/webshop, men den kunne godt trænge til at blive opdateret, hvor jeg har lovet at ville kigge på det.

Nu har jeg det sidste stykke tid brugt Wordpress til et par hjemmesider, og er blevet glad for hvor nemt der er at flytte rundt på widget, masser af gratis plugins osv - Dog aldrig rodet med webshop.

Havde et tomt webhotel ved Unoeuro hvor jeg prøvede at installare Prestashop samt et theme for at vurdere det, men min første tanke var at jeg følte det mere "besværligt" opbygget kontra det mere simple Wordpress jeg er van til.

Det er meget vigtigt at det er nemt at lære for hende, og har ikke brug for at kunne styre 25.000 varer numre, alt bliver håndlavet. Inden jeg smider for mange timer i mit forsøg med Prestashop, vil det måske være værd at overveje et andet system - Måske noget bygget over Wordpress når jeg har arbejdet en del timer med dette ?

Skal jeg bare sætte mig ned nogle flere timer og ende med at blive glad for Prestashop, eller kunne det være man skulle overveje et andet ?

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan starte en hel debat krig omkring emnet "hvilken platform passer bedst". Nogle mener at Magento er vejen frem, andre vil mene at Prestashop eller Shopify er vejen frem. Der er mange muligheder men så der er en del research man skal gøre sig før man kan bedømme hvilken platform passer bedst til en selv.

Personligt kan jeg godt lide Prestashop, det virker men der selvfølgelig lidt man skal sætte sig ind i før det bare spiller 100% - Så der skal nok investeres lidt timer i det først før man får hele tankegangen om hvorfor systemet er bygget op som det er og hvordan man gør bedst udnyttelse af platformen.

Wordpress har vist nok et plugin der hedder woocommerce og eftersigende skulle det være meget godt? Jeg har dog aldrig selv arbejdet med det.

De eneste to shopping systemer som jeg selv har haft fingerne i er Magento og Prestashop. 

Så er der jo også en ny spiller på banen og det er Shoporama - Det koster selvfølgelig lidt men det er SAAS(software as a service) så du skal blot have fokus på din shop, så klarer de alt det tekniske. 

Håber du kan bruge det til noget ^^

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Kristensen:
Måske noget bygget over Wordpress når jeg har arbejdet en del timer med dette ?

Jeg har hørt got om et plugin hos WP der hedder woocommerce.

Derfor tager jeg på et kursus hos en anden aminoer (Martin Bengaard)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Eik Emil Christensen:

Man kan starte en hel debat krig omkring emnet "hvilken platform passer bedst". Nogle mener at Magento er vejen frem, andre vil mene at Prestashop eller Shopify er vejen frem. Der er mange muligheder men så der er en del research man skal gøre sig før man kan bedømme hvilken platform passer bedst til en selv.

Personligt kan jeg godt lide Prestashop, det virker men der selvfølgelig lidt man skal sætte sig ind i før det bare spiller 100% - Så der skal nok investeres lidt timer i det først før man får hele tankegangen om hvorfor systemet er bygget op som det er og hvordan man gør bedst udnyttelse af platformen.

Wordpress har vist nok et plugin der hedder woocommerce og eftersigende skulle det være meget godt? Jeg har dog aldrig selv arbejdet med det.

De eneste to shopping systemer som jeg selv har haft fingerne i er Magento og Prestashop. 

Så er der jo også en ny spiller på banen og det er Shoporama - Det koster selvfølgelig lidt men det er SAAS(software as a service) så du skal blot have fokus på din shop, så klarer de alt det tekniske. 

Håber du kan bruge det til noget ^^

Hejsa

Har godt været ved at læse nogle af disse tråde, hvor der næsten går religion krig omkring de enkelte platforme, hvilket jeg nok også lidt havde regnet med.

Kan godt ske at jeg skal prøve give Prestashop en chance i weekenden, vil jeg ihvertfald overveje, bandede også en del timer over Wordpress inden jeg fik det til at spille.

Woocommerce var faktisk lige præcis det navn jeg ikke kunne huske, takker ! - Det vil jeg lige søge lidt ekstra på, for kunne være nemt at det var opbygget som Wordpress når jeg nu har arbejdet med dette e del timer, inden grund til at begynde helt fra starten med et nyt system.

Kigger lige på Shoporama, ikke et navn jeg tidligere har set.

Mange tak for svaret ..

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Henrik Kristensen:
Måske noget bygget over Wordpress når jeg har arbejdet en del timer med dette ?

Jeg har hørt got om et plugin hos WP der hedder woocommerce.

Derfor tager jeg på et kursus hos en anden aminoer (Martin Bengaard)

Hej

Præcis som overstående svar var woocommerce præcis det navn jeg ikke kunne huske, mente nok at have set et system baseret direkte på Wordpress som plugin.

Prøver lige at rode med det nogle nætter her i weekenden, men gemmer da lige det link til kursus, evt hvis det var noget min kollega kunne finde på at melde sig til.

Takker for svaret.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 40
Fra  id-factory.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Meget firkantet sagt, så er Prestashop og woocommerce (og mange andre) bedst til mindre webshops.

Magento har sin styrke i store webshops, med mange produkter og måske endda flere butikker på samme backend.

Igen....meget firkantet :)

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

infini:

Hej,

Meget firkantet sagt, så er Prestashop og woocommerce (og mange andre) bedst til mindre webshops.

Magento har sin styrke i store webshops, med mange produkter og måske endda flere butikker på samme backend.

Igen....meget firkantet :)

Det er så forkert som noget kunne være.. Jeg har set store webshops som er bygget på Prestashop og omsætter for millioner. 

Det handler om personerne er der bag løsningen og hvem der udvikler til platformen. Så de der firkantede briller bidrager jo ikke særlig meget ^^

Nu skal der jo selvfølgelig ikke gå "krig" i indlægget, min pointe var bare at med de rette mennesker bag en platform så kan man sagtens udføre noget stort med begge systemer :-)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fik jeg installeret Woocommerce, og se det var lidt mere naturligt for mig at finde rundt i efter at kende Wordpress Big Smile

 - Indtil videre tror jeg at det bliver valget.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:
og er blevet glad for hvor nemt der er at flytte rundt på widget

På prestashop kaldes de vel bare block. Og disse kan man også flytte rundt på med Live Edit.

Så det vil f.eks. være nemt for mig at flytte tilbudsblocken til venstre side i stedet for højre osv. her på min side:

Software Til En Billig Pris 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Eik Emil Christensen:

infini:

Hej,

Meget firkantet sagt, så er Prestashop og woocommerce (og mange andre) bedst til mindre webshops.

Magento har sin styrke i store webshops, med mange produkter og måske endda flere butikker på samme backend.

Igen....meget firkantet :)

Det er så forkert som noget kunne være.. Jeg har set store webshops som er bygget på Prestashop og omsætter for millioner. 

Det handler om personerne er der bag løsningen og hvem der udvikler til platformen. Så de der firkantede briller bidrager jo ikke særlig meget ^^

Nu skal der jo selvfølgelig ikke gå "krig" i indlægget, min pointe var bare at med de rette mennesker bag en platform så kan man sagtens udføre noget stort med begge systemer :-)

Helt enig med Emil her - Jeg har også flere kunder som kører virkelig store shops på PrestaShop. Så en generel sammenligning mellem PrestaShop (og Woocommerce som mig bekendt er et plugin til WordPress og derfor helt uden for kategori) er helt hen i vejret og et ikke særlig professionelt råd...

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)