Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg har aldrig importeret produkter før, faktisk har jeg aldrig solgt fysiske produkter før, men har nu fået en mulighed for nogle gode handler. Dog skal produkterne importeres fra Norge. 

 

Hvad er der af regler, og hvad skal jeg være opmærksom på?

 

På forhånd mange tak! 

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 Virkeligt ingen der har erfaringer at dele?Embarrassed

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Norge er ikke medlem af EU og der er (Correct me if im wrong?) derfor de samme regler som ved import fra f.x Kina. Hvis du køber i små partier, så få DHL til at føre dem ind i landet.. De indfortolder og klarer det hele for dig, du skal selvfølgelig være import registreret osv. Større mængder, kontakt en speditør..

Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bliver man import registreret?

Mvh. Camilla

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas,

Ring til mig - så kan jeg hjælpe og vejlede dig.

Har boet i Norge i 5 år, kender det norske marked og regler for handel begge veje.

Norge behandles ikke på samme måde som Kina, da de har indgået en EØS aftale med EU. Det vil sige varerne skal indføres, der skal betales importmoms evt. told - men norske varer betragtes på mange områder som EU varer.

Da jeg driver en logistikvirksomhed kan jeg ligeledes hjølpe med at vejlede evt arrangere transporterne hjem uanset om det skal være DHL / UPS som kurer eller om det skal være en stykgods / palletransport.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

 

En importregistrering laver du igennem Erhvervs- og selskabsstyrelse, hvor du laver dine virksomhedsregistreringer. Gå ind på deres hjemmeside www.eogs.dk

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)