Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva faen gør vi nu med vores gæld til skat ???

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Here goes...

Jeg har ingen gæld til leverandører da jeg udelukkende sælger min hjerne som IT infrastruktur konsulent.

- Min indtægt er ca. 100 eks moms om måneden

- Der hvor det gik galt var at jeg første år som selvstændig ikke havde nogen ide om hvad jeg ville tjene og derfor selvfølgelig fik et skattesmæk, som så blev betalt året efter. Det der så sker er at når jeg så året efter igen skal betale skat, eskalerer skatten jo fordi jeg i praksis hiver disse penge ud til "privat" for at betale for forrige år. Efter det har det sådan set gået på at jeg bruger alt jeg har på at betale restskat hvert år og nu kan jeg se at det simpelthen ikke "bare sådan" kan lade sig gøre mere.

- Det er korrekt at min virksomhed gik super for 2 år siden. Da havde jeg 5-6 mand ansat. At det så er rasende dyrt at ha IT folk ansat grundet relativt høje lønninger er en anden sag, men igen brugte jeg hvad jeg havde til at betale restskat

- Sidste år begyndte det så godt, men da jeg havde en hel del kunder der lovede projekt ditten og datten, satsede jeg og holdt på de ansatte. 5 mand til ca. 40k om måneden UDEN at ha noget at lave var så et naivt sats da projekterne ikke blev til noget, men kassen blev MEGET hurtigt tømt. Det det kostede mig, kunne jeg reelt ha brugt til skat istedet og så havde vores situation være en helt anden

- Reglerne er således at B-skat kan IKKE afdrages og man må heller ikke justere for meget på sin forskudsopgørelse, så uanset hvad så er man fanget i at man skal betale sine rater uanset hvad indtægten reelt er. Når året så er omme, kan man kigge på hvad der realistisk er sket

 

..... det jeg gør idag er:

- kontakter min revisor for råd om hvad der kan gøres

- dernæst kontakter min bank mand og forklarer ham situationen. HVIS jeg kan finde 150k, kan jeg for det første komme af med hovedparten af mine b-rater samt lægge lidt til restskatten (som jeg måske kan få en ordning på)

... det er der vi står nu !

Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. det med at starte en anden virksomhed, så ved jeg ikke om "kone finten" vil kunne hjælpe, men fakta er at hvis ikke jeg kan få lov til at arbejde videre (specielt lige pt. hvor ordrebogen er fuld), er der ikke en chance i helvede for at kunne betale

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har faktisk pligt til at forskudsregistrere så det passer med årets forventede resultat, så det er ikke korrekt, at man "ikke må korrigere sit forskud for meget".
Hvis forskuddet får lov til at leve sit eget liv uden nogen der kigger på det og retter det 1-2 gange om året vil du aldrig få det til og hænge sammen, men kun komme til at skubbe yderligere restskattebyrder foran dig.

Tilføjelse: at jeg så rent praktisk i din situation godt kan forstå, at du ikke ønsker højere b rater i og med du kun lige kan få disse betalt er så en anden sag. Lige nu og her gælder det om at få lavet nogle aftaler, så tingene kan løbe rundt og gældenvil kunne komme ud af verden indenfor en overskuelig ramme og årrække.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du fokusér meget på din skattegæld, hvilket selvfølgelig er naturlig, da den vil kunne indgå i sambeskatningsreglerne.

Men din momsgæld er faktisk den der ender med at vælte dig. Når du sige du omsætter for kr. 100.000,- ex. moms., må momsen jo stamme fra perioder der går længere tilbage end 1 kvt. 2013?

Som jeg ofte påpeger i den slags sager mangler der specifik information for at give dig et korrekt råd, men umiddelbart  er din løsning at få oprettet et selskab via personer du har 100% tillid til og deri køre dine aktiviteter videre. Det der med konefinten hold dig fra det, som oftest vælter læsset med skilsmisser omm.

Når du har lukket din personlige virksomhed falder der ro på skat og der kan indledes fornuftige forhandlinger med dem, såfremt du har opført dig reelt indtil nu. Vil du have en uddybning er du velkommen til at ringe på 98311022.

Mvh.
Bertil Vrou Thomsen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)