Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er momsen 1 uge forsinket...hmm gad vide om der snart sker noget

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jah, såh er der grundet koks i Skat's IT-systemer gået 8 dage siden siden at SKAT burde have betalt moms tilbage.

Er der nogen som har den fjerneste ide, om der snart sker noget inde hos dem, selv er de ikke særligt informative.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må så ha moms per måned eller?

Hvis det er under 200 kr står beløbet på din skattekonto - som er en konto du kan stille til alt fra 0 kr til noget andet og som skal lette ind og udbetaling, så der som default står 200 kr - Jeg skriver det bare for at du ikke skal vente hvis det er under de 200 kr. Jeg har ikke kunnet se noget om problemer med skat IT og udbetaling, men alt er muligt

Hvad var din indberetningsdato og hvor har du fristen fra (som jo med 8 dage må ha været noget så underligt som 9/9)

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Nej vi har kvartalsvis moms, med frist den den 19. august (normalt den 10., men den 19 august pga. hensyntagen til ferie hos vores revisor)

Og beløbet er tættere på de 200.000 kroner end de 200 :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Nej vi har kvartalsvis moms, med frist den den 19. august (normalt den 10., men den 19 august pga. hensyntagen til ferie hos vores revisor)
måske en overskridelse af frist (tror vel ikke moms som sådan gav OK til bare at indberette snere grundet revisor ferie?) kan ha haft betydning for at det ikke er gået automatisk, normalt ved negativ moms, får man pengene inden for en ugen efter man har indberettet - Dog mener jeg netop 19/8 var frist for 2. kvartal og så er det ikke overskridelse)

alternativt er det måske undren over den store negative moms men så skulle de vel melde retur. Selv om man hænger for længe i telefonen ville jeg ring kort efter de er åbnet - dér plejer man at komme ingen inden for et kvarter (også for længe - men med headset og andet man laver imens - går det jo)

Jeg ville få ro ved at ringe til dem, for negativ moms kommer normalt altid hurtigere end de selv kræver positiv - også ved at man indberetter straks efter kvartalet, vil de oftest komme hurtigt.

Har du logget ind og checket din nye skattekonto, om der står noget der mon?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
alternativt er det måske undren over den store negative mom

Jeg skulle på et tidspunkt have et større beløb retur (større i forhold til hvad vi normalt betalte), og der blev jeg på et tidspunkt kontaktet af en medarbejder som ønskede en redegørelse for hvorfor momsen var negativ med et større beløb. Da vi havde udvekslet et par mails kom pengene til udbetaling.

Så det kan nemt være det som er tilfældet her.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet unormalt i vores negative moms. Vi har som regel altid en masse udgifter først på året, og så er det først senere på vores indtægter kommer.

SKAT kan godt selv se, at vi har pengene tilgode på vores skattekonto.

Ja 19/8 er fristen, og det er selvfølgelig ikke på grund af at vores revisor har ferie at den er rykket fra den 10 til den 19 august, det i al almindelighed at man har taget hensyn til at folk holder ferie i juli august, og derfor er momsfristen rykket for 2. kvartal i forhold til andre kvartaler.

Men jeg har skrevet et nogenlunde detaljeret indlæg, omkring hvad der lige nøjagtig foregår inde hos SKAT - og det er ikke sjov læsning.

Tryk her for at se indlægget 

/Simon

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)