Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flex ansat og medejer/partner i ApS virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har en igennem mange år trofast medarbejder ansat i vores virksomhed. Medarbejderen er flex ansat på 25 timer om ugen, da vedkommen har en ryg-lidelse.

Vi er meget glade for samarbejdet og vil gerne "belønne" vores medarbejder ved at tilbyde vedkommen at blive partner i virksomheden. Vi synes vedkommen har mange gode kvalifikationer og tror på han kan gavne virksomheden som partner/medejer.

Men det helt store spørgsmål er om det overhovedet kan lade sig gøre at være flex ansat og partner/medejer af en virksomhed? Hvad siger loven? Vedkommen er på den gamle flex ordning, hvis det gør nogen forskel?

Jeg vil gerne understrege at vi er på ingen måde ude på at udnytte systemet på flex området - tværtimod vil vi bare gerne belønne en trofast og dygtig medarbejder selvom vedkommen tilfældigvis er flex ansat.

Selvom vedkommen bliver partner/medejer, har vedkommen naturligvis kke mulighed for at arbejde flere timer end 25 timer pr. uge pga. sin sygdom. Derfor ville det også være aktuelt om vedkommen kan beholde sin flex ansættelse. Vedkommen's hverdag vil ikke ændre sig betydeligt og der er ikke tale om nogen umiddelbar lønstigning.

/ Mvh Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok lade medarbejderen kontakt dem der har tildelt ham flexjob. Jeg ved intet konkret, men kunne tænke mig at det var vanskeligt at være ejer i større stil og ha flexjob (jo med ekstra betalt af kommunen) samtidigt.

Det er ærgerligt hvis det er sådan, men nok også lidt forståeligt, da kontrollen er så vanskelig, men jeg synes absolut han skal forhøre sig helt konkret, da jeg tror det er en meget konkret afgørelse - som dog ud fra dette link http://www.cabiweb.dk/jobcenter/hj%C3%A6lp+udsatte+ledige+i+job/reform-c3-+f%C3%B8rtidspension+og+fleksjob/fleksjob?gclid=CN2N38fPz7kCFWZ8cAodVW8ADw nederst, taler om flexjob for selvstændige op til 127.000 kr om året - så der er vel håb

god vind med det - det lyder som et godt projekt at øge engagement og glæde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)