Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt bil til firmaet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe en brugt bil til mit firma ... jeg er rigtig tid ude og må leje en kassevogn for at flytte ting, jeg lurer lidt på at købe en en brugt gul-pladebil og har fundet en der ser fornuftig ud nysynet mv. Der står på annoncen at prisen er "inkl. moms" men jeg går ikke ud fra det betyder at der er momsfradrag fra købet.

Spørgsmålet er hvordan gør man helt praktisk? Kan jeg bare ringe til forsikringen og bede om en ansvarsforsikring i Firmaets navn og ligeledes omregistrere den som firmabil?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Hvad med beskatning? Jeg har min egen bil (Fiat 500C) så jeg kommer med garanti ikke til at bruge firmabilen privat.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

De fleste forhandlere tilbyder at lave salget som + moms salg.

Hvis varebilen købes for din virksomheds penge, køber du blot bilen, får gule plader på, og trækker momsen fra.

Du bliver ikke beskattet af din virksomheds bil. Du bør føre kørebog, så du kan dokumentere, at alle kørte kilometer er foretaget i firmaets tjeneste.

Du vil nok opleve, at ansvarsforsikringen på varebilen er dyrere som du køber den som virksomhed, end når den er købt som privat bil på gule plader.

Husk, at du jævnfør de nye regler skal have virksomhedens CVR-nummer stående et synligt sted på bilen.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)