Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det egentlig at få lavet en app?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Infopreneur:
men jeg har måske i virkeligheden bare været meget heldig?! ;-) Vil du uddybe?

Ved ikke hvorfor du smiler, men om du har været heldig.. hmmm nej tror jeg ikke, men vi har været heldig, idet vi ikke har været forbi din hjemmeside eller hentet din(e) apps, så jo vi har helt sikkert været heldige. Big Smile

Hvorfor nu det.. jo ser du, så er Indien nok at betragte som et Cyber crime land og Østeuropa, ja de står heller ikke tilbage, så hvad skal man så gøre .hmmm

Lad os se på hvem som udbyder tjeneste på Elan …

Den bedste i klassen, jo de arbejder sikkert i Australien, Japan, USA, Canada, Europa, og de behøver derfor ikke at tilbyde sin tjeneste på disse site.

Hvad med de næstbedste så, jo de arbejder sikkert i sit hjemland og arbejder for firmaer som har outsourcing som kompetence og ja så behøver han heller ikke, at gå til Elance, da de jo tjener en fin løn, da de fleste af ”arbejdsgiverne” er vestlige firmaer.

Ja så må vi ned til den 3. bedste i klassen, jo han befinder sig helt sikkert på Elance og der kan han så bruge sige evner ”måske indtil han får fast arbejde”, men hvilke kvalifikationer har så, jo de er gode nok til at lave skadelige kode og hvis der er penge i det, så vær sikker på at det kan ske når som helst også i dine programmer.

Er det meget farligt at bruge Elance? Nej sikkert ikke, men hvem ved, og hvis man vil bruge site som Elance, så kræver det jo man prøver at få et overblik over, hvem som er bag det ”ID” som er oprettet.

Kan man finde / få oplyst deres LinkedIn profil og Facebook profil, hvis de ikke har en sådan, så vær sikker på at de skjuler sig og de derved nok ikke er de rigtige til at sende en opgave til.

Det siger jeg, fordi mange gerne vil ”opdages” headhuntes som det også kaldes og det sker da også , at firmaer går på opdagelse for at finde nogle gode folk, som har de rigtige kvalifikationer og derfor har disse programmører også offentlige LinkedIn of FaceBook profiler, man kan gå til og læse om dem.

Jeg vil særligt sætte fokus på studerende, som samler ”løn” sammen til næste års semester, da det er normal at man betaler sin uddannelse derude i Østen / Asien. Så de findes derfor i stort antal på Elance. De er dygtige nok til at lave disse mindre opgaver og om det er sikkert at bruge dem, er op til hver enkelte at vurderer. 

Derfor er mit råd, find personlige oplysninger om dem du påtænker at hyrer til dit programmeringsjob, og undersøg om der er hold i de oplysninger de har gjort offentlige.

Læs gerne rapporter fra f.eks. Cert.dk og Google på ord som ”malicious code in apps”, så det er ikke bare at bruge Elance og andre site, man skal virkelig gøre sit hjemmearbejde godt, derfor vil det bedste råd fra mig være: Find en Dansk leverandør (projektleder), der er mange som også har outsourcing team og uden at vide det, ja så alt andet lige, må de selvfølgelig kender deres folk som trusted programmer.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Sørensen:
Vi snakker her simple apps, i form af en baggrund påsat nogle knapper/billeder man kan trykke på. Når man trykker på disse kommer der så en tekst om det billedet forestiller. 

Lav timeløn behøver ikke betyde billigst pris.

Det kommer jo an på hvem som skal bruge 100 timer og hvem som bruger 40 timer på samme opgave.

Husk på at dårlig kode, gør din apps ca. 30% dårligere i udførelse-tid pr. opgave.

En erfaren udvikler vil derfor udvikle den bedste kode (forhåbentlig), så det skal du også have med i din overvejelse, når du skal have udviklet apps eller andet.  

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
Ved ikke hvorfor du smiler, men om du har været heldig.. hmmm nej tror jeg ikke, men vi har været heldig, idet vi ikke har været forbi din hjemmeside eller hentet din(e) apps, så jo vi har helt sikkert været heldige. Big Smile

Det dér er useriøst og lugter efter min mening af desperation.

Elance har mange ganske glimrende programmører. Måske er det ikke dem, der kan arbejde for Google osv., men der er jo heller ikke nogen herboende danske programmører, der kan - og mindre kan jo også gøre det for de fleste opgaver. Der er givetvis også mange dårlige programmører, som prøver lykken på Elance, men dem har jeg erfaret, at man kan sortere fra ved at gøre sit hjemmearbejde ordentligt og ikke kun skele til prisen. Feedback-mekanismen samt Elances upåklagelige kundeservice sikrer kvaliteten af arbejdet; en freelancer overlever ganske enkelt ikke på Elance, hvis man ikke gør sit arbejde ordentligt (i dobbelt forstand).

Selvfølgelig er Elance et andet farvand end vores hjemlige andedam, men jeg synes det er at stikke folk blår i øjnene at påstå, at det er ih og så farligt. Jeg har som sagt kun gode erfaringer - og ville aldrig have haft råd til at få mine opgaver udført af danskere.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Infopreneur:
Måske er det ikke dem, der kan arbejde for Google osv., men der er jo heller ikke nogen herboende danske programmører, der kan

Lars Bak is a Danish computer programmer who currently works for Google where he has contributed to the Chrome browser by developing the V8 JavaScript engine. He now lives near Aarhus in Denmark with his wife and two children.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Lars_Bak_(computer_programmer)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs lidt om Lars Lerdof eller Bjarne Stroustrup, hvad med Anders Hejlsberg osv, jeg kan nævne mange andre.

Nej det er bestemt ikke useriøst, det var et godt råd, nu da jeg sidder med fingerne i snavset har jeg jo nok set rigtigt meget, men ja hvis du bliver lidt forskrækket, så kan jeg da godt forstå dig, da du sikkert ikke havde det i tankerne, da du ville gå outsourcing gennem Elance. 

Det er jo Logik at en excellent programmør ikke befinder sig på sådan sites, de har allerede skabt netværk under studietiden og har derved "fast" arbejdsgiver.

Du kan jo ikke se hvad det kode de leverer går ud på vel, men det kan jeg og hvis du en dag pludselig ser at dine billeder er kopieret fra din fotomappe i din M-Phone, ja spå ved du jo godt noget er galt, det kræver faktisk ikke mange kodelinjer at tømme en fotomappe i em M-phone.

Lad os få lidt tal på så.

Taget fra Norton Secure:

Indien rangerer nummer 1 i skadelig kode relateret spam globalt: Norton

42 millioner cyber forbrydelser sker i Indien hvert år osv. 

Jo det var et godt råd fra min siden.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Infopreneur:
ville aldrig have haft råd til at få mine opgaver udført af danskere

Som jeg også skrev, så er der mange dansker som har team i udlandet (outsourcing) og din fordel er, at det så er en dansk projektleder du arbejder sammen med og han står så for kommunikation mellem projekt og programmør. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele min familie er uenig med dig omkring det(1 Maler, 1 Glarmester, 1 Tømmer, 1 Elektriker)

Denne hjemmeside er også uenig

http://www.bolig-fradrag.dk/boligfradrag_haandvaerker_priser.asp

Men der er jo også stor forskel på i hvilket område du arbejder, erfaring, uddannelse og kompetencer du har. Jeg ved at en tømre på Lolland koster omkring 300-350 mens i København koster de 400-500 :)  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vinklen med at sige at man ikke skal bruge Indiske fordi det kan være at de putter ondsindet kode ind, syntes jeg er lidt tynd, selvom man nok sagtens kunne argumenterer for at risikoen er højere ved Indiske vs. danske udviklere, så er den stadig så marginal, at det næppe bør holde en fra at outsource.

Men det skal ikke lyde som om, at outsourcing er dans på roser eller har ligeså store chancer for at producere succesfulde projekter, for det har ikke.

For at forstå hvorfor, kan det betale sig at sig på de to grundlæggende udfordringer ved ethvert software projekt, nemlig hvad der skal bygges og hvordan man bygger det. Det er lidt forskelligt fra projekt til projekt, men i de fleste projekter er hvad der skal bygges den udfordring der er størst og den som har mest indflydelse på projektets succes. Primært fordi det er de færreste projekter som virkeligt skubber grænsen for hvad der kan lade sig gøre datalogisk.
Selvom indiske udviklere kan være ligeså skarpe rent teknisk, og måske endda bedre til at vide hvordan man bygger projektet. Så kommer de typisk til kort, når de skal finde ud af hvad der skal bygges. I min vurdering er det den overvejende grund, til at outsourcede projekter har 40% mindre chance for succes, end hjemlige projekter med agile metoder, i flg. den seneste Chaos rapport jeg har læst.

Så hvad gør en klog nystartet iværksætter? For de fleste er valget givet på forhånd, mange har ikke budgettet til indlands udviklere, og slet ikke nogle af de rigtigt dygtige af slagsen. Derfor må man nøjes med outsourcing, hvilket også er helt fint, det er selvfølgeligt langt bedre at få sine ideer ført ud i livet af indiske udviklere end at lade dem ligge i skuffe. Men man skal lade vær med, at forestille sig at man har sparet penge, det har man typisk ikke man har fået en varer der er mindre værd, og det er noget andet. Som bekendt er det dyrt at være fattig.

Så kan man så spørge sig selv, hvilken holdning det er smart for os danske programmører, at indtage. Her kan jeg ikke se andet, end at vi virkeligt skal opmuntre til at folk hyrer løs hos e-lance etc., for dem af dem der ender med at tjene penge på deres projekter, ender typisk med danske udviklere når de får råd. Mens dem der fejler typisk aldrig vil få pengene til at blive gode kunder alligevel.

 

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Vinklen med at sige at man ikke skal bruge Indiske fordi det kan være at de putter ondsindet kode ind, syntes jeg er lidt tynd, selvom man nok sagtens kunne argumenterer for at risikoen er højere ved Indiske vs. danske udviklere, så er den stadig så marginal, at det næppe bør holde en fra at outsource.

Jeg har da ikke skrevet man ikke skulle bruge indiske IT folk, har jeg ?? 

Men der er forskel på hvordan du finder dine folk når du outsourcer, det har jeg skrevet noget om, kan vi blive enig om det ? 

Lundsby:
For at forstå hvorfor, kan det betale sig at sig på de to grundlæggende udfordringer ved ethvert software projekt, nemlig hvad der skal bygges og hvordan man bygger det. Det er lidt forskelligt fra projekt til projekt, men i de fleste projekter er hvad der skal bygges den udfordring der er størst og den som har mest indflydelse på projektets succes. Primært fordi det er de færreste projekter som virkeligt skubber grænsen for hvad der kan lade sig gøre datalogisk.

Selvom indiske udviklere kan være ligeså skarpe rent teknisk, og måske endda bedre til at vide hvordan man bygger projektet. Så kommer de typisk til kort, når de skal finde ud af hvad der skal bygges. I min vurdering er det den overvejende grund, til at outsourcede projekter har 40% mindre chance for succes, end hjemlige projekter med agile metoder, i flg. den seneste Chaos rapport jeg har læst.

Er sikker på jeg skrev noget om, at disse små projekter sagtens kan outsources, af en som ikke har projektleder erfaring, dog skal man være opmærksom på at holde en vedholdende kommunikation, men er også sikker på en dansk studerende kan gøre det lige så godt og lige så billigt. Omregnet i Dollar så bliver det omkring 36$ pr. time, for en dansk studerende.

Lundsby:
Så kan man så spørge sig selv, hvilken holdning det er smart for os danske programmører, at indtage. Her kan jeg ikke se andet, end at vi virkeligt skal opmuntre til at folk hyrer løs hos e-lance etc., for dem af dem der ender med at tjene penge på deres projekter, ender typisk med danske udviklere når de får råd. Mens dem der fejler typisk aldrig vil få pengene til at blive gode kunder alligevel

Tror ikke disse små projekter har den store interesse for en færdigudviklet dansk programmøer, men igen er jeg sikker på en studerende kan gøre det lige så godt her i landet og til samme pris, men hvordan finder man så disse stud. det kunne vi dreje det ind på og hjælpe disse nye "iværksætter" med at finde de steder, hvor den ønskede kompetance findes.

Jeg kender en del fra  Filippinerne som har skabt sig fast arbejde ved at bruge Elance, så jo det kan sagtens lade sig gøre, at finde dygtige folk den vej. Dog vil jeg igen sige, undersøg gennem sociale medier, hvem man snakker med og om de oplysninger der gives kan valideres, på samme måde som en alm. ansættelse ville forgå i DK. Jeg holder på, hvis man ikke har offentliggjort sin "karrierer" vej og uddannelse på LinkedIn og / eller Facebook, så vil jeg nok gå til næste kandidat. 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Fra  MathildaM Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

udvikler du stadigvæk apps? Jeg skal bruge en app hvor der kan embeddes youtubevideoer med tiden.

det skal kunne bruges både til Android og iphone

kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg har lagt opgaven ind under freelancere

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)