Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan i pille min idé ned? Boligudlejning

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
For ca. Et halvt år siden, gaflede jeg et meget billigt hus, som stod for en fuldstændig renovering, det står mig idag i 670.000 med en leje på 6000 kr månedligt. Jeg havde fået drømmen af, af min svigerfar har lavet kassen på ejendomme. Dog har jeg erfaret, at det ikke er lutter lagkage.

For det første skal du kunne lave alt ting selv, hvis du betaler dig fra at få en smed til at skifte vandkanten, tømreren til at sætte ny postkasse op efter nytår osv, så ryger overskuddet.

Samtidig skal man være af ret hård støbning, hvis lejen ikke betales, er det direkte til advokat og få lejeren ud, overskudet bliver ædt op, af at være large med huslejen.

Mit hus giver efter beregningerne, 29.000 i overskud om året, og skal man kunne leve af det, skal man have 10 af den slags.
Min kæreste har et andet hus hun købte med formålet at leje ud, for 3 år siden, og det har hun kun 12000 ud af. Så det er 15 af hendes slags

12000 vil jeg sige er det minimum, man skal have ud af det, for ryger der fx. En varmtvandsbeholder, så er overskudet næsten væk dette år.

Det ser ud til ude fra, at være den letteste måde at tjene penge på, men det tager tid, fandens langtid. Nu har vi begge et lån hver, og vores kredit værdighed er ved at være nået, da hun er under uddannelse, og på su, derudover, kan man i kreditforeningerne som er tilknyttet banken, kun få lov at eje et hus(i få tilfælde med dispensation) nu står vi så og gerne vil købe noget vi selv skal bo i, det kan vi ikke få lov til, fordi vi i forvejen har et hus hver.

Hvis man så skal gøre det nemt for sig selv, skal man have fat i en boligblok med en del lejligheder i, her er det hele samlet og overskueligt.
Dog er der det, at man ikke kan låne pengene til det, igennem bankernes kreditforeninger, og de andre, som evt. Er med på den, låner kun 60 procent af beløbet til investor.
Fra København
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halfdan...

Hvis tilbudet om en sandwich stadig er aktuel, vil jeg meget gerne møde til snak omkring, muligheder og virkemåderne på bolig udlejnings området.

Jeg bor selv på Frederiksberg.


Ser frem til at høre fra dig.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Det gælder altid. :-) Jeg har 2 lejligheder nu.

Jeg har selv en udlejningsejendom som hænger ganske fint sammen økonomisk. Der er et måndeligt overskud efter skat, og ejendommen er også steget pænt i værdi. Provenuet ved et salg vil være skattefrit da jeg selv har boet i den. Så alt i alt en fin investering.

Jeg har dog svært ved at se at jeg kan skalere det. Banken siger helt sikkert stop for flere køb pga. min gæld bliver for høj i forhold til min indtægt. Hvordan har du financieret dine ejendomme?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber billige lejligheder i udkantsdanmark med 1/3 egenfinansiering og et positivt cashflow fra første dag. Formålet med at købe dem her er at fjerne risikoen for at blive indbragt til huslejenævnet.

Bankens risiko er derfor ligeså lille som min og jeg har ikke oplevet problemer (ej heller med nummer 3, der er i pipeline). Jeg kommer til at skrive meget mere om det her.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Jeg køber billige lejligheder i udkantsdanmark med 1/3 egenfinansiering og et positivt cashflow fra første dag. Formålet med at købe dem her er at fjerne risikoen for at blive indbragt til huslejenævnet.

Har du dine lejere i tilpas lang tid i de ydre områder? Jeg er nemlig gået den modsatte vej, og investerer kun i erhverv. Jeg har pt. to erhvervsejendomme, hvoraf den ene kører med en meget lang uopsigelig lejekontrakt. I begge tilfælde har jeg et afkast på 10-11%, hvilket i mine øjne er fornuftigt.

PS: Dræber revisor-udgifter ikke nemt en del af din case? Jeg laver selv alle beregningerne før køb.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i kloge hoveder

Jeg har en erhvervsandel på Nørrebro der fungerede som værksted for mit firma indtil for 10 år siden. Nu er den lejet ud, den er betalt og giver ca 46.000 i overskud om året. Andelsværdien er 300.000.- men en mægler mener jeg kan få ca 500.000.- for den, der er fri prisfastsættelse på erhvervsandele.

Jeg vil gerne igang med at udvide min udlejningsvirksomhed og påtænker at sælge andelen og bruge pengene til en 30-40 % udbetaling på er større sted, med tiden ville det give et højere afkast og en opsparing til senere i livet.

Bliver jeg beskattet af salget af erhvervsandelen, eller kan jeg geninvesterer hele beløbet i et andet lokale, eller er det bedre at bruge andelen som en slags sikkerhedsstillelse? Entelig vil jeg helst beholde andelen, den giver et fint afkast uden nævneværdige arbejdsopgaver, men jeg vil gerne igang med at opskalere den del af mit firma.

Mvh Jes 

PS hej Halfdan, jeg kunne også være interesseret i at snakke med dig og hører mere om ejendomsmarkedet, jeg leder efter mere viden om området.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)