Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Talene på faktura omkring total beløb passer eller helt eller gør de? Forklaring søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige startet på Dinero regnskab og i den forbindelse ville jeg skrive en købs faktura ind.

Dette er fra køb af mit domain til firmaet, men talene passer jo som sådan ikke helt eller gør de?

http://i.imgur.com/TQ27mxB.png

1 stk domain - 99,00 kr.

1 stk kredit kort gebyr - 1,45

Moms(25%) 19,80

Total(excl moms) 79,20

Total(incl moms) 100,45

Som den hurtige kan se, både fra billedet længere oppe og de tal jeg har skrevet ind virker det jo lidt mærkeligt.

Nogen der kan forklare mig om det er meningen de tal ikke skal passe(og hvis de ikke skal passe, hvad forklaringen så er) eller om GratisDNS bare ikke kan regne :-)

mvh
Mikael Syska
Syska IT 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske fordi der ikke beregnes moms af gebyret😜

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal ha to linjer - en med moms for varen og en uden for kreditkort/paypal gebyr i Dinero, så vil totalen passe hvis det er din bogføring du taler om. Der vil sagtens på samme faktura du modtager være noget med moms og noget uden - typisk gebyr e.l.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har smidt en bug ind til Dinero, da jeg ikke kan få lov at oprette køb af vareforbrug uden for DK. Altså hvor jeg ikke har betalt moms, men det er ikke helt releteret til dette.

Så det du faktisk siger er at der ikke er moms på de 1,45 selvom de er købt i DK?

Det er www.gratisdns.dk vi snakker om, og derfor jeg undre mig over at det ikke er med i de beregninger på fakturen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret køb - ny faktura fra leverandør - og ind med selve varen inkl moms (alt andet end gebyret - under en konto du har moms på (ex vareforbrug hvis det er direkte forbrug)

under det har du OPRET NY LINJE - ind med paypal gebyr eller hvad det var og 1,45 kr og tag konto PORTO OG GEBYR som ikke har moms på (men den slags kan du i konto plan selv styre) - så kommer de 1,45 uden moms og du vil se din total stemme

Der er ikke moms på gebyrer og heller ikke hvis du køber frimærker og heller ikke rejser og en god del andet, uanset du køber i DK - hvis der ikke er moms på vi det frem gå af leverandøres regning. Nogen gange mere elegant end det du har modtaget - men du skal bare bogføre den del der er med moms på en linje på en konto der er moms på og det uden moms - på som her porto gebyr som de i forvejen har lagt inden uden moms til dig

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal ikke påstå jeg som sådan kan systemet men lavede lige en test hvor jeg oprettede en faktura fra en leverandør hvis det er den vej du vil

Du kan vælge om den konto du bruger (her som nævnt helt simpelt varekøb) skal gå til kreditorer ubetalte hvis du har fået regningen men først skal betale om 30 dage - eller direkte til bank

sådan neden under hver linje der findes ser du - som også her i billedet under linje 2 - OPRET NY LINJE og du ser den stemmer her:

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg nok bare ledte efter var at der åbenbart ikke er moms på gebyr :-) Havde jeg ingen ide om før nu. var klar over det mht porto.

Man lærer noget nyt hver dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael Syska:
Det jeg nok bare ledte efter var at der åbenbart ikke er moms på gebyr :-) Havde jeg ingen ide om før nu. var klar over det mht porto
ganske mange ting er uden moms og specielt irriterende når det er på samme faktura men jo uundgåeligt - jeg blir også irriteret når jeg skal håndtere det, kræver jo man skal tænke og det koster da lidt tid hver gang (mere og mere må erkendes Stick out tongue)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)