Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. nye skatteregler for holdingselskaber

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg faldt over denne artikel, og ville høre, om der er en af jer der ved, hvorvidt reglerne beskrevet deri gælder for mig? 

http://www.accuratax.dk/fagligt-nytpublikationer/publikationer-liste/aktieloen-og-personlige-holdingselskaber/

Jeg hæfter mig specielt ved artiklens første afsnit: 

"Med virkning fra 1. januar 2013 blev en ændring af reglerne om beskatning af selskabers avancer på aktiebesiddelser på mindre end 10% i unoterede selskaber (herefter "porteføljeaktier") gennemført. Sådanne avancer er fremover skattefri (ligesom tab ikke er fradragsberettigede)."

Fakta: 

-Mit danske holding selskab kommer til at eje ca. 8% af et ikke børsnoteret selskab.

-Selskabet er registreret på Seychellerne. 

På forhånd tak! 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et aps, der ejer anparter i et andet aps, kan sælge disse anparter (eller aktier) skattefrit uanset ejertid og uanset størrelsen på ejerandelen. Dette gælder ikke, såfremt man ejer børsnoterede aktier.

Dette gælder danske selskaber ejerandele i danske selskaber.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Et aps, der ejer anparter i et andet aps, kan sælge disse anparter (eller aktier) skattefrit uanset ejertid og uanset størrelsen på ejerandelen. Dette gælder ikke, såfremt man ejer børsnoterede aktier.

Dette gælder danske selskaber ejerandele i danske selskaber.

Helt så enkelt er dog ikkeWink

Hovedreglen for modtagelse af udbytte fra datterselskaber fremgår af Selskabsskattelovens § 13.

Iøvrigt er udbytte fra udenlandske datterselskaber også "skattefri" som hovedregel, dog afhænger dette af datterselskabets beskatningsforhold i det pågældende land.

Læs mere her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2049138&vId=208670&search=udbytte%A4datterselskaber

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)