Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for mobil, selv hvis den bruges privat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos

Jeg stiftede for nyligt min første virksomhed (I/S), og snakkede i den forbindelse en god times tid med en revisor. Vi kom vidt omkring, og en af de ting som han fortalte mig var, at tingene åbenbart var blevet ændret således, at man nu kan få fuldt fradrag for sin computer - også hvis man bruger den privat.

Fedt fedt.

Jeg glemte så bare at spørge ham om en anden ting, hvilket er grunden til, at jeg nu søger svar herinde:

Gør det samme sig gældende ved mobiltelefoner? Jeg har i mange år rendt rundt med en gammel lortetelefon (rent ud sagt), som ikke engang kan gå på nettet.

Nu overvejer jeg så, om ikke tiden er til, at jeg hopper med på smartphone-ekspressen. Og det slog mig så, om jeg evt. kan få fuldt fradrag for den, hvis jeg køber den til min virksomhed, selv hvis jeg også bruger den privat? For så kunne jeg jo lige så godt gøre det på den måde.

Nogen kyndige, der kan/vil hjælpe Smile?

På forhånd mange tak!

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:

at man nu kan få fuldt fradrag for sin computer - også hvis man bruger den privat.

Fedt fedt.

ja men du skal dele momsen - hvis du ex bruger den 50/50 - så må du kun trække halvdelen af momsen fra under moms - resten er så udgift
Mads Grønlund:

Gør det samme sig gældende ved mobiltelefoner? Jeg har i mange år rendt rundt med en gammel lortetelefon (rent ud sagt), som ikke engang kan gå på nettet.

Nu overvejer jeg så, om ikke tiden er til, at jeg hopper med på smartphone-ekspressen. Og det slog mig så, om jeg evt. kan få fuldt fradrag for den, hvis jeg køber den til min virksomhed, selv hvis jeg også bruger den privat?

Det skal være købeprisen som skal lokke, og igen moms skal deles firma og privat. Hvad abonnement angår skal det op omkring 2500 for at gi noget, for du skal lægge 2.500 kr til din personlige indkomst hvert år du har telefonen betalt af virksomheden, så abonnementet som ofte er 149 kr per måned med fri tale og masser af data - vil faktisk gøre det hele mere tvivlsomt

Pas også på ikke at misforstå som nogen gør, at så får de telefonen, computeren osv gratis i stedet for at betale skat - de får fradragsværdien men jo ikke hele beløbet

god vind Mads

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det skal være købeprisen som skal lokke, og igen moms skal deles firma og privat. Hvad abonnement angår skal det op omkring 2500 for at gi noget, for du skal lægge 2.500 kr til din personlige indkomst hvert år du har telefonen betalt af virksomheden, så abonnementet som ofte er 149 kr per måned med fri tale og masser af data - vil faktisk gøre det hele mere tvivlsomt

Husk det også omfatter internet. Har Mads en månedlig udgift på bare 99 kr., så er der 596 kr. at hente i fradrag, hvis telefonen er 149 kr./måned.

Mvh. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Husk det også omfatter internet. Har Mads en månedlig udgift på bare 99 kr., så er der 596 kr. at hente i fradrag, hvis telefonen er 149 kr./måned.
nej det er jeg ikke enig i. Internet har Mads fradrag for hvis firmaet skal bruge det - det har ikke noget med telefonen at gøre - så de 99 kr i dit eksempel er der fradrag for, hvis mads selv betaler sin telefon - så det skal man ikke blande ind

det er ex 149 kr om måneden (min kone har telmore 3 timers tale og masser af data til 86 kr) som tæller og ved 149 kr og mindre ja så koster det bortset fra købet af telefonen mere at lade firma betale end selv at betale

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nej det er jeg ikke enig i. Internet har Mads fradrag for hvis firmaet skal bruge det - det har ikke noget med telefonen at gøre - så de 99 kr i dit eksempel er der fradrag for, hvis mads selv betaler sin telefon - så det skal man ikke blande ind

det er ex 149 kr om måneden (min kone har telmore 3 timers tale og masser af data til 86 kr) som tæller og ved 149 kr og mindre ja så koster det bortset fra købet af telefonen mere at lade firma betale end selv at betale

Undskyld, det forstod jeg simpelthen ikke.

Mads spørger til fradrag vedr. køb af telefon. Det svarer du kanon godt på, og jeg er helt enig.

Men når det kommer til abonnementet af telefonen og de 2.500 kr. som privat, så omfatter det både mobiltelefon, fastnet telefon og internet :-) Så vidt jeg er orienteret hvert fald.

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Men når det kommer til abonnementet af telefonen og de 2.500 kr. som privat, så omfatter det både mobiltelefon, fastnet telefon og internet :-) Så vidt jeg er orienteret hvert fald.

nej ikke internet - det kan man lige som computer trække fra hvis man i personlig virksomhed eller selskab har brug for det til virksomheden - det er KUN telefon - mobil/fastnet der udløser de 2.500 kr i skat.

KUN hvis arbejdsgiver externt - betaler internet og der slet ikke er adgang til et firmanetværk (var i alle fald reglen) beskattes man af det, men når man har det samme sted man driver sin egen virksomhed, så sker der ingen beskatning af internet siden 2012.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=17338

http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/Kort-Nyt-2012-Farvel-til-multimedieskat-goddag-til-skat-af-fri-telefon.aspx 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

lige et enkelt link til Skat's vejledning vedr beskatning af telefon og internet.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2112242

Mit råd er: køb en telefon/smartphone med abonnement .og træk det fra i regnskabet. Sørg derefter for at du bliver beskattet af kr. 2500 (for 2013) på din årsopgørelse. Du skal dog lige huske på at der kun er delvis momsfradragsret i forhold til hvor meget du bruger den privat. 

Med venlig hilsen

Jimmy Henriksen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)