Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det kontraktbrud eller bare ærgerligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har en klinik med alternativ behandling. Da jeg startede for fem måneder siden, oprettede jeg mig på en internetportal, fordi en sælger derfra i telefonen lovede mig en masse trafik. Jeg betaler nu 250,- kr i måneden inkl. moms, og jeg er ifølge kontrakten bundet i et år.

Igennem de fem måneder, er der kommet 13 klik fra denne portal. Det synes jeg er for dårligt!

Jeg skrev til portalens ejer/direktør, at jeg føler mig snydt, da jeg havde været med i omkring tre måneder. Han beklagede meget og sagde, at han ville forsøge at optimere nogle søgeord og så skulle jeg forhåbentligt få mere trafik. Det er dog ikke tilfældet.

Nu vil jeg spørge, om nogen af jer ved, om man kan gøre andet end bare at opsige kontrakten ved dennes udløb, og ærgre sig over, at jeg har smidt 3.000,- kroner ud ad vinduet..?

Der står ikke noget i kontrakten om, at de lover et minimum antal klik, men omvendt så synes jeg, man må have krav på et minimum af kvalitet i det, man betaler for..? Nu tænker jeg ikke kun moralsk, men også juridisk.

Kan nogle komme med svar eller konstruktive kommentarer?

/Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

du har ikke noget rent juridisk at komme efter. Det er desværre en ret kendt situation og man må bare advare mod at underskrive sådanne kontrakter uden netop f.eks. minimumskrav til antal klik
Det er bare med ikke at ærgre sig - sket er sket - jeg tror ikke en gang du får det stor ud af at mase på for at få forbedret click-rate - men sig op skriftligt tydeligt
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tænkte det nok.. :(

Jeg sidder selv og hjælper andre med at skrive kontrakter, så det ærgrer mig gevaldigt, at jeg ikke havde tænkt på et minimumskrav i denne kontrakt.

Men jeg vil straks opsige den, og så vil jeg få en regning tilsendt for resten af året, så jeg ikke skal mindes om det hver måned. Og SÅ vil jeg holde op med at ærgre mig! :)

Tak for hurtigt svar!

Fra Århus N
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Fra  KA Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

I din uheldige situation er det umiddelbart relevant, at se på, hvad " lovede mig en masse trafik." nærmere betyder. Det kan en med forstand på trafik på hjemmesider bedst sjusse sig frem til. Dog kan vi nok konkludere, at du ikke har fået den lovede vare.

Har du det på skrift? I så fald kan du overveje at hæve kontrakten og kræve dine penge tilbage. Imidlertid bør man ikke tage sådan et skridt uden konsultation af en jurist først - se min signatur.

Du kunne overveje ikke at gøre mere ved det, da beløbet - trods alt - ikke er alverden. Sådanne penge er dog altid sure penge - på den anden side er det lærepenge, og næste gang, sørger du for specifikationer i kontrakten, så du er sikker på varen ;-)

Med venlig hilsen Steen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen,

Tak for din besvarelse! Nej, selve salget foregik på telefon, og jeg har derfor kun kontrakten på skrift, hvor der som sagt ikke står noget med minimum antal klik eller lignende.

Noget andet, jeg har på skrift er, at jeg klagede over det for et par måneder siden, hvor direktøren for portalen beklagede problemet og gav mig en gratis reklame i deres nyhedsbrev som kompensation. Så de må jo selv mene, at det er for få klik - men jeg ved ikke, om det kan bruges som dokumentation..? 

Jeg kunne godt have lyst til at konsultere en jurist - der er f.eks. Advokatvagten, som jeg nok kan besøge gratis. Dog har du ret i, at det er en lille udgift, selvom den gør lidt ondt i min lille økonomi lige nu. Jeg vil egentlig gerne sende denne udbyder et signal om, at det ikke er i orden - men så skal det jo også gøres på den rigtige måde.

Nu har jeg imidlertid opsagt kontrakten, og jeg har fået tilsendt en faktura på de resterende måneder, så nu ved jeg ikke, om det er for sent at foretage mig noget. Og hvad jeg egentlig kan gøre...

Jeg har i hvert fald lært, at mine fremtidige kontrakter skal indeholde minimumskrav. :-)

Mvh. Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhede:
Advokatvagten, som jeg nok kan besøge gratis
de må ikke tage part i noget for virksomheder - kun privatpersoner - mere så du er forberedt

Jeg ville nok betale og så lade det være det - andre ville undlade at betale og overlade det til inkasso og en evt tvist, men jeg tror ikke du står så stærkt at det er de ekstra omkostninger værd hvis det ender i incasso eller du taber en tvist

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, hvad hedder denne portal?

Kan hurtigt sige dig om du kan stoppe med at betale mere.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du har ret - jeg må lade det ligge. Jeg har netop betalt for de sidste måneder, og så må det blive sådan.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)