Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er da en god idé ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har tænkt meget på et koncept, og kunne godt bruge noget feed back på den:
Idéen går i alt sin enkelthed ud på at hjælpe iværksættere, så de kun skal koncentrerer sig om det skal de vil starte med. (Jeg har skrevet uden at gå i for mange detaljer)

Forstil dig en stor erhvervsbygning med plads til 20 mindre kontor, her kan man som iværksætter leje sig ind, hvor man så får tildelt et kontor med plads til 1-4 person med medfølgende lagerplads. Lad os antage at de 14 af 20 kontor bliver brugt af iværksætter, så bliver de resterende 6 brugt til virksomheder der kan hjælpe iværksættere, her tænker jeg på allerede etableret mellem/store virksomheder inden for:

Marketing
Revision

Advokat
Distribution

Web-support (hjemmeside-udbyder)
Rådgivningscenter for ny-opstartet

(måske flere relevante)

Ex.:
To personer ønsker at starte en webshop, hvor de vil sælge DVD film. De lejer sig ind i bygningen, tilkøber sig råd, og vejledning af de andre virksomheder så deres idé får et skub i den rigtige retning. De har med andre ord købt sig til:

Hjælp til at markedsfører deres idé

Hjælp med regnskab

Hjælp til det juridiske

Hjælp til at få en hjemmeside op og kører

Hjælp til distribution af deres produkter
Råd og vejledning   
 

Hvad skal ejerne så lave ?

De skal stå for at behandle deres ordre, samt deres kunder, og ellers arbejde med deres virksomhedskoncept.

Når iværksætterne bliver for store og gerne vil flytte, kan man få hjælp af tilknyttet ejendomsmæglere.

 

Navnet til dette koncept havde jeg forstillet mig skulle hedde noget med Vally ex:
Innovation valley

- Springbrættet til noget større (slogan)

 

Indtjeningen havde jeg forstillet mig skulle komme dels fra husleje, og dog for det bliver vel opslugt i omkostningerne ved at vedligeholde bygningen mht. rengøring , vagt firma, ect.
Eller man kunne få en mindre procent del fra indtjeningen af de i alt 20 virksomheder som ligger i bygningen.

Hva' siger i  ?

Ris og Ros modtages


Hilsen
John  

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror måske du får svært ved at finde den helt rigtige kombination af firmaer hvis du ønsker at alle disse kompetancer kommer til at ligge i samme bygning.

 - En anden ide kunne være at når man som ny startet virksomhed lejer sig ind i bygningen, får man rabat ved en række firmaer du har lavet samarbejde ved.

Du får:

 - 20% rabat på ny hjemmeside hos XXX

 - 15% rabat ved køb af linkbuilding hos XXX

 - 20% rabat på advokat hjælp hos XXX

Bare en ide Smile ... Dette tror jeg bliver nemmere for dig, kontra at arbejde på at få alle de ting samlet i et hus.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bestemt en god ide' som kan komme mange til gavn.

Den typiske iværksætter, som kan bruge dit tilbud har dog i reglen ikke adgang til de store midler.

Prøv at finde en kapitalcoatch eller ligende til at være med i rådgivnings panelet, fra starten.

Overvej det ovenstående forslag om rabat ordninger og forbered dig på en lav husleje til at starte med.

Her lidt svært ved at se hvordan du selv får det store ud af konceptet.

Men helt sikkert noget mange kan bruge.

Har du overvejet hvordan du finder dine kunder ??

 

MVH

 

Prilcon

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)